torsdag 13 maj 2010

Essie Turquoise & Caicos

I morse lackade jag med Turquoise & Caicos från Essies Resort-kollektion som jag fick hem tidigare i veckan. Jag testade Lapis of Luxury för ett par dagar sen, men bilderna blev så pinsamt dåliga att jag vägrade att lägga upp dem här.

Här är i alla fall turkosa Turquoise & Caicos:


Den svarta pricken på ringfingernageln är en fet bubbla.

Tyvärr måste jag säga att både Turquoise & Caicos och Lapis of Luxury var skira och krävde fyra lager lack för att de skulle täcka helt. Efter det tredje lagret var det dessutom fortfarande lite strimmigt, men det fixade det fjärde lagret. Fyra lager lack resulterar i att det känns tjockt på nageln, något jag inte gillar.

Den turkosa färgen är hur som helst härligt somrig och jag gillar den verkligen.

Nu återstår att se om Playa Del Platinum är lika skir, håller tummarna för att den inte är det!

Mitt betyg: 2/5

Sambons kommentar: "Den är söt."

5 kommentarer:

  1. Åh neeeeej.... Jag som beställde urquoise&caicos. Jag hatar skira lack. Färgen är fin men kanske inte breathtaking. Det ser inte helt perfekt ut i finishen heller, lite ojämnt, på tummen, om jag ser rätt? På mina bilder hade det inte behövt betyda något, för jag kladdar och fotar utan eftertanke, men dina notd brukar vara så fina och putsade.

    Nå, man får väl se om det går att använda når det kommer. Beställde bara den och Playa del Platinum.

    SvaraRadera
  2. Synd på täckningen, för det är en himla fin färg!

    SvaraRadera
  3. Sminkan: Du har helt rätt, täckningen är lite sisådär trots fyra lager. Inget som syns på håll, men på närbilder ser man det absolut. Det är så trist när formulan inte håller måttet! Håller tummarna för att du tycker att det funkar bättre för dig.

    Kerstin: Ja, det är verkligen synd!

    SvaraRadera
  4. Hu så skirt och jobbigt. Färgen är rätt fin iaf.

    SvaraRadera
  5. Hejsan! Jag undrar om du vet var man kan köpa Essie i Göteborg? Åhlens har nämligen slutat med det =/ Superbra blogg för övrigt!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!