onsdag 20 april 2016

OPI This Cost Me a Mint

Mitt bidrag till Karins gröna onsdag är OPI This Cost Me a Mint från Soft Shades Pastels-kollektionen. Ljust pastellgrönt och det skriker verkligen vår om detta. Jag har burit det i två dagar och älskar färgen. Det tar visserligen fram de röda tonerna i min hud, men sånt struntar jag fullständigt i. Det här är vrålsnyggt!


 
 En ganska typisk formula för pastell-lack. Det blir strimmigt och ojämnt, men jämnar ut sig hyfsat efter tre lager.'

Mitt betyg: 4/5

OPI This Cost Me a Mint from the Soft Shades Pastels collection is a perfect light green pastel creme. Practically spring in a bottle! I love the color, even though it does makes my hands look reddish. I couldn't care less when the color is so pretty. The formula was pretty much like the rest of the polishes from this collection. it applies a little streaky, but was fairly even after three coats.

11 kommentarer:

  1. It's a pretty one, even if I like my mints a bit brighter (colder in tone)!

    SvaraRadera
    Svar
    1. I feel this is more spring green than mint, really. Despite the name. :-)

      Radera
  2. Tycker också det här är väldigt fint :)

    SvaraRadera
  3. Kan bara hålla med, verkligen vårfint.

    SvaraRadera
  4. Svar
    1. Ja, det blir knappast vårigare än så här. :-)

      Radera
  5. Jag tycker också att detta är jättefint :) fast allra mest gillar jag den gula i kollektionen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte testat det än, men misstänker att det kommer gå hem hos mig. :-)

      Radera

Kommentera gärna!