tisdag 19 april 2016

OPI Stop I'm Blushing!

OPI Stop I'm Blushing! är en ljuv persikorosa pastell. Himla söt färg! Jag trivdes vansinnigt bra i detta, men kom dessvärre inte jättebra överens med formulan.


Jag har inte mindre än fyra lager på bilderna. Efter tre lager tyckte jag det var det var lite för ojämnt för min smak på två av naglarna så alla naglar fick sig ett fjärde lager. Som tur var är formulan tunn och lättkontrollerad så det kändes ändå inte tjockt på naglarna och det torkade ändå snabbt. Men fyra lager är ändå ett lager för mycket, jag hoppas att jag ska kunna klara mig med tre lager nästa gång, jag har sett att de flesta andra bloggare verkar klara sig med tre.

Mitt betyg: 3/5

Ja, det blir ändå en 3:a eftersom jag är så pass förtjust i färgen.

OPI Stop I'm Blushing! is a peachy pink pastel creme. I love this delicate shade of pink, but unfortunately I found the formula to be quite difficult. I'm actually wearing four coats in the pictures.I found it too uneven even after three coats, so I slapped on a fourth coat. Most bloggers seem to require only three, so that's what I'm aiming for the next time I use it.

10 kommentarer:

  1. ja det är tråkigt när det krånglar el måste ha många lager!

    SvaraRadera
  2. You are absolutely right, it is a very lovely shade - too bad about the formula tho...

    SvaraRadera
  3. Absolutely love these kind of shades. So delicate!

    SvaraRadera
  4. Älskar färgen, men som sagt under tre lager lär man inte komma.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, men tre lager tycker jag ändå är okej. :-)

      Radera
  5. Ja formulan på detta var rätt skrutt och jag tycker faktiskt att det är det minst fina i kollektionen dessutom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ännu inte kommit fram till vilket lack jag gillar minst. :-)

      Radera

Kommentera gärna!