torsdag 28 april 2016

OPI My Twin Mimmy

Det är verkligen makalöst tråkigt väder ute i dag. Grått och hällregn. I ett försök att liva upp saker lite tänker jag visa ett gult lack, gula lack gör mig alltid lika glad. Det här är OPI My Twin Mimmy från Hello Kitty-kollektionen. Jo, jag har fortfarande några lack kvar att visa från den kollektionen.

My Twin Mimmy är ett riktigt solgult krämlack. Färgen är verkligen härlig, även om min sambo inte alls förstår tjusningen med gula naglar, haha.


 

 Gula lack har ju ofta en knepig formula och det här är inget undantag. Första och andra lagret blev strimmiga och ojämna, det tredje lagret jämnar ut det hyfsat. Det är fortfarande inte helt perfekt, men absolut acceptabelt.

Mitt betyg: 3/5

OPI My Twin Mimmy is a sunny yellow creme from the Hello Kitty collection. I love wearing yellows, they always put me in a good mood. This one is no exception, it's a really happy color! The formula wasn't great, but that's almost to be expected when using yellow nail polish. The first and second coat went on uneven and streaky, the third coat evened it out. It's still not perfect, but you really can't see the little imperfections from a "normal" viewing distance.

9 kommentarer:

  1. That is a real pick-me-up polish, so happy, bright and fun!

    SvaraRadera
    Svar
    1. All yellows are pick-me-up polishes! :-D

      Radera
  2. Jag gillar det här glada gula lacket :) Hos mig har det åskat som tusan idag och regnet fullständigt öser ner.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lika grått i dag! Så ingen holofredag för mig. :-(

      Radera
  3. Inget piggar upp som ett gult cremelack tror jag =D
    Jättefint ! /Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men eller hur! Det är en färg som fortfarande känns rolig på naglarna. :-)

      Radera
  4. Jag älskar det här lacket, lätt det bästa från den kollektionen! Det var galet grått hos oss också igår, hade behövt pigga upp med gult jag med:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. För mig är det nog inte favoriten. Vet dock inte vilken som är det. :-)

      Radera
  5. Här i Vasa har det snöat och regnat om vartannat men nu skiner solen igen :)
    Jag har stor lust att ta fram mina gula lack men jag är fast i ett murrigt stadie då det gäller nagellack :D
    Det här är SÅÅ fint.. jag älskar allt som är gult :)
    Det är synd att de flesta gula lack är så hopplösa att lacka med.. tack och lov blir ju, för det mesta, slutresultatet bra ;)
    xx

    SvaraRadera

Kommentera gärna!