måndag 18 april 2016

Essie Starry Starry Night (Ny version)

Det är ett litet tag sen jag var med på Emelies blå måndag senast, men i dag är det dags. Jag har Essie Starry Starry Night från Retro Revival åt er. Retro Revival består ju av nylanserade versioner av gamla klassiker från Essie. Starry Starry Night är förmodligen det av Essies lack som fått störst kultstatus. Många är vi som drömt om att äga originalversionen, men det säljs ju för löjligt höga priser på eBay så för min del har det aldrig blivit något köp. Jag är ju inte galen.

Därför var såklart lyckan stor när Essie bestämde sig för att ta tillbaka det. Det har dock visat sig att den nya varianten inte alls är identisk med originalet. Flera bloggar har gjort jämförelser, Pointless Café är en av dem.

Nu tar vi oss en titt på den nya versionen av Starry Starry Night. En midnattsblå jelly med silverglitter. Väldigt fint, men jag hade tyvärr lite för högt ställda förväntningar på detta och jag blev väl inte sådär tagen av det som jag hade hoppats. Men det ÄR ett vackert lack, det är det.




Formulan är lagom tjock och lättkontrollerad. Täckningsförmågan är också bra, två lager räcker för ett täckande resultat.

Mitt betyg: 4/5

Today I have the new version of the Essie classic Starry Starry Night for you. It was recently released with the Retro Revival collection. As I'm sure you've all heard already, this is not the same as the original version. I don't own the original one so I can't compare them for you, but there are plenty of comparisons out there, Pointless Cafe has made one, to mention one. 
Anyway, the new version of Starry Starry Night has a dark, midnight blue jelly with silver glitter. It's very beautiful, it really is, but it doesn't make my heart skip a beat like I thought it would. The formula was very nice and it covers in two coats.

7 kommentarer:

  1. It is such a beauty, I'm happy to have it in my untried stash, need to dig it out soon LOL

    SvaraRadera
  2. Jag har inte testat mitt ännu. Men jag tror att jag kommer gilla det för även om det inte är som originalet så ser det mycket vackert ut.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!