fredag 15 april 2016

OPI It's a Boy!

Jag hade ingen aning om vad jag ville testa för lack igår så jag stack helt enkelt ner handen i en av mina lådor med otestade lack och drog upp första bästa och det blev OPI It's a Boy! från kollektionen Soft Shades Pastes. Ett mjukt babyblått krämlack.

Jag gillar ljusblått så färgen går absolut hem hos mig. Formulan var dock inte den bästa, den var typiskt pastell-knepig.


 Formulan var ganska tunn och blir lite ojämn. Jag har tre lager på bilderna och då är det fortfarande inte perfekt utan man kan se att det är lite ojämnt. Det syns inte på lite håll, men ändå. Nu var jag dock lite stressad under lackningen ska sägas så om jag hade haft mer tid för finlir så hade jag förmodligen kunnat reda upp detta, men med en bebis som plötsligt vaknade från sin tupplur och låg och plirade på mig med en blick som sa "tror det är dags att skrika lite snart" så gällde det att bli klar snabbt som tusan. :-)

Mitt betyg: 3/5

OPI It's a Boy! is part of the Soft Shades Pastels collection. It's a baby blue creme. A really pretty color, but the formula wasn't great. It's on the thin side and applies a bit uneven. I'm wearing three coats in the picture and it's still not perfect. You can't see that it's a bit uneven from a distance, but still. 

7 kommentarer:

  1. Jag gillar detta, tycker det är ljuvt och vackert! Har dock inte burit det i en hel manikyr ännu utan bara i en skittle...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ljusblått är ju alltid fint så var rätt säker på att jag skulle gilla det. Sen är ju inte formulan perfekt, men det hade jag inte förväntat mig heller.

      Radera
  2. Svar
    1. It is, I have a soft spot for pastels, I love that they look so crispy on ones nails. :-)

      Radera
  3. Tycker också det här är riktigt fint. Har för mig att det var det här jag lyckades få ok på två lager, men då fick man ta rätt tjocka ena.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte inte jag använde så tunna lager, utan halvtjocka (hade så bråttom att bli klar att jag inte hade tid att skrapa av överflödet mot flaskkanten, hehe). Kan inte se att jag hade kunnat få det täckande med två, men å andra sidan tycker jag ganska ofta jag behöver fler lager än andra. :-)

      Radera

Kommentera gärna!