fredag 29 april 2016

Essie Cabana Boy

Ja, dagens bilder är ju inte direkt läckra, men ni får stå ut eftersom jag har hyfsat dåligt med tid till att lacka naglarna numera så att ta om dem är inte ett alternativ. Torra nagelband (trots att jag smörjt in dem typ tre gånger innan lackningen) med lite gula rester från My Twin Mimmy bäddar inte för vackra närbilder, hehe.

Nåja, lacket i sig är i alla fall en riktig sknöhet så jag ber er fokusera på det och försöka ignorera nagelbanden från helvetet. Essie Cabana Boy är ett av de återupplivade lacken från Retro Revival-kollektionen. Ett vackert ljusgrått skimmerlack med fantastiskt fin lyster. n



Formulan har en bra tjocklek och är lätt att kontrollera. Med tre lager (som jag har på bilderna) täcker det helt. Med två lager är det lite genomskinligt, men väldigt fint.

Mitt betyg: 4/5

First of all - so sorry for these horrible pictures. My cuticles are so terribly dry and when combined with some leftover yellow from My Twin Mimmy they look really awful! But since I don't have that much time left for doing my nails (taking care of my baby daughter takes most of my time) I'm just gonna go ahead and publish them anyway. I hope you focus on the beautiful Essie Cabana Boy and try to (it's hard - I know!) block the cuticles out. Cabana Boy is one of the old shades brought back with the Retro Revival collection. It's a delicate light grey shimmer. So pretty! The formula was excellent. I'm wearing three coats in the pictures, but it looked great with two coats as well. Then it's a little more transparent but still beautiful.

4 kommentarer:

  1. It's very elegant and work-safe :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. It is and I love it! There's just something about it. :-)

      Radera
  2. Åh, det här var jättefint! Elegant och stilfullt.

    SvaraRadera
  3. Men nja, jag föll inte riktigt för detta...

    SvaraRadera

Kommentera gärna!