torsdag 7 juni 2012

LA Splash Jade

Okej, jag gjorde verkligen en miss som försökte bära LA Splash Jade på egen hand. Jag trodde först att det skulle gå att få täckande, men det är nog helt enkelt inte möjligt. På bilderna bär jag fyra tjocka lager (för något annat än tjocka lager går inte att åstadkomma, formulan är som gele) och det inte i närheten av att var opakt.

Jade består av havsgrönt glitter som är smått duokromatiskt, det skiftar nämligen i blått. Fast det visar inte mina bilder. Men så är det. Basen är inte ofärgad utan svagt havsgrön den med.




Formulan är alltså som gele. Otroligt tjock och knepig att lacka med. Den glider liksom på nageln och bildar gärna små "berg" om man inte är vaksam. Jag avslutade med två lager Seche Vite för att få bort knottrigheten, men det vill ändå inte härda riktigt. 

Det är ett vackert lack, men gör sig helt klart bäst över ett annat lack. Mödan som det innebar att använda det gör dock att mina känslor för det är ganska svala.

Mitt betyg: 2/5

LA Splash kan man hitta på Cherryculture.com

It was a big mistake to try and wear LA Splash Jade on it's own. It's definitely made for layering. This is four thick, horrible coats and it's no way near opaque.
It's sea green glitter in a sheer sea green base. The glitter is slightly duochromatic, though you can't really tell from my pictures, but it flashes in blue. Very pretty, but should definitely be worn on top of another polish
.

7 kommentarer:

  1. Har blivit väldigt besviken på alla LA Splash lack jag skaffat, så nu blir det inga fler

    SvaraRadera
  2. Tycker att det ser ut att ha potential i en layeringkombination men på egen hand... nej.

    SvaraRadera
  3. Det ser ut som ett lack jag skulle gilla, alla fall över typ Zoya Minka. :D
    Och tunna det! Jag gör av med Seche Restore i mängder men jäklar vad mycket bättre vissa lack blir.

    SvaraRadera
  4. Snyggt som effektlack men på faller lite på egen hand. Förbaskat tråkigt med sådan formula:(

    SvaraRadera
  5. Som effektlack är detta säkert jättesnyggt! Tänk en svart eller mörkgrön bas och detta över... :-)

    SvaraRadera
  6. Cactus: Jag fullkomligt älskar mitt Midnight Rain så jag kan inte ogilla märket. Sen har jag testat alldeles för få för att uttala mig.

    Lacklycka: Ja, tror det skulle vara jättefint över svart!

    Sminkan: Ja, det är en mycket bra idé! Tunna det och sen lägga det ovanpå ett annat lack. :-)

    Lela: Ja, men jag får skylla mig själv litegrann. Borde ha gett upp mitt försök att få det att fungera på egen hand. :-)

    Charlotte: Thanks!

    My Nail Polish Online: Ja, skulle bli vackert!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!