onsdag 13 juni 2012

KleanColor Metallic Green

KleanColor Metallic Green är ett illgrönt metalliclack- i allra högsta grad en färg som syns! Urhärlig! Ett lack som gjorde mig på bra humör och som defintivt kommer att användas fler gånger.




Det var lätt att lacka med och täcker på två lager. Men torktiden var låååång, trots Seche Vite. Jag lyckades faktiskt sabba fem naglar så pass att jag att var tvungen att göra om dem helt, eftersom det vägrade torka. Det har nog aldrig hänt förut, haha. Men trots det tycker jag absolut att det är ett lack värt att skaffa om man gillar illgröna lack. Färgen och den metalliska finishen i kombination är så fantastisk att det är värt mödan.

Mitt betyg: 4/5

KleanColor hittar ni bland annat hos Beautyjoint.com. Jag har lite glömt bort KleanColor, men det finns fortfarande många lack som jag vill ha, framför allt metallic-lacken då.


KleanColor Metallic Green is a stunning, bright apple green metallic. Too pretty for words, really. The formula is nice and covers in two coats, but I found the drying time to be looooong, even after finishing with a coat of Seche Vite. I even had to redo five nails since I managed to completely ruin them before they hade hardened. That was a first! But still, I think it was worth it since I loved wearing this polish so much!

21 kommentarer:

  1. Kleancolor har en hel hög med härliga metallic lack, men som sagt torktiden är lååång. Jag upplever att det funkar bättre med Poshé som topplack.

    SvaraRadera
  2. Det är så fränt. Blev glad att du påminde mig om denna. Urhärlig ju!

    SvaraRadera
  3. Älskar KleanColor nagellack, jättefina färger och täckande :) Torktiden är dock inte så bra, brukar använda mig av två omgångar av Seche Vite, hjälper avsevärt :)

    SvaraRadera
  4. Skumt med metallic som torkar långsamt :s Men rolig färg!

    SvaraRadera
  5. Så otroligt fint! Men är det inte från KleanColor som folk som beställt har fått ett aningen tråkigt bemötande då de påpekat problem? Korken var inte helt åtskruvad under paketeringen, har jag för mig?

    SvaraRadera
  6. Snyggt! Verkligen gladfärg!

    SvaraRadera
  7. Just den gröna är underbar:D använder främst mina kleencolor metallic i nailarts.

    SvaraRadera
  8. Vilken häftig, nästan lysande, grön färg!

    SvaraRadera
  9. Åh billiga var de också! Kanske ska testa märket =)

    SvaraRadera
  10. Har flera av metalliclacken, den ena härligare än den andra! Brukar inte tycka att de torkar långsamt heller, med Seche Vite såklart. Och löjligt billiga!

    SvaraRadera
  11. Oj oj vad snyggt! Den lyser verkligen upp!

    SvaraRadera
  12. Åh!! Det är så jäääkla snyggt!!

    SvaraRadera
  13. Den är verkligen helt galen!

    SvaraRadera
  14. de kleancolor-lack som jag har torkar snabbt, förutom glitterlacken (några med stora flakes i), målar jag dom på morgonen så är dom fortfarande geleaktiga på kvällen...

    SvaraRadera
  15. det är en fantastisk färg, det är det. Jag älskar att se bilder på det men jag har bara burit mitt eget en enda gång och då var jag måttligt imponerad. Tror mina förväntningar var väl högt uppskruvade.

    SvaraRadera
  16. Wow, vilken färg!! Jag älskar det!!

    SvaraRadera
  17. Helena: Jag vet, jag suktar efter många av dem. Men det är alltid så många lack som lockar så jag har inte kommit mig för att beställa fler än.

    Pamsan: Jag förstår inte varför jag väntat så här länge med att testa det. Underbart ju!

    Martine: Ska testa med två lager SV nästa gång! :-)

    Helga: Ja, visst är det konstigt!

    Angelica: Jo, de är kända för att ha dåliga korkar. Men eftersom de är så extremt billiga så tycker jag inte att det är en anledning att tveka om man tycker lacken ser fina ut.

    Kerstin: Verkligen!

    Lela: Jag älskar det!

    Aila: Minst sagt! :-)

    BrilliantNail: Ja, det är underbart!

    Mona: Haha, eller hur!

    Dani: De är galet billiga så klart du ska testa!

    Minerva: Ja, många av metallic-lacken har sett underbara ut på de swatches jag sett.

    Annie: Ja, det är definitivt en färg som syns.

    Linda: Ja, jag älskar det!

    Lacklycka: Ja, det levde definitivt upp till förväntningarna.

    Sara: Ja, jag tror jag upplevt de flesta av mina KleanColor-lack som svårtorkade.

    Sminkan: Ja, förväntningar är farliga. Så tråkigt när man blir besviken.

    My Nail Polish Online: Visst är det roligt!

    SvaraRadera
  18. Åh, det här är verkligen ett fantastiskt fint lack! Jag blir verkligen glad av att se dina bilder på det!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!