fredag 22 juni 2012

Color Club Tangerine Scream - årets midsommarmanikyr

Årets midsommarmanikyr fick bli en gammal favorit som inte använts på länge, Color Club Tangerine Scream. Ett mjukt korallorange neonlack med vitt skimmer som släpptes med kollektionen Electro Candy våren 2009.




Formulan är klockren, men det är ganska skirt. Jag har fyra lager på bilderna, men man kan ju alltid grunda med ett annat lack om man vill slippa måla så många lager.

Mitt betyg: 4/5

Jag hoppas ni alla får en härlig midsommar! Här i Stockholm har vi klarblå himmel och strålande sol - äntligen! Jag ska fira med kompisar och det blir traditionell sillunch och sen grillning till kvällen.

Today is midsummer's eve in Sweden! My favorite holiday! I'm wearing an old favorite of mine, Color Club Tangerine Scream from the awesome Electro Candy collection. Four coats, but except for the sheerness this polish behaves really well.

7 kommentarer:

  1. Glad midsommar till dig också! I Småland skiner solen och det ser alldeles ljuvligt ut (just nu!)

    Ett mycket fint lack har du plockat fram också.

    SvaraRadera
  2. Älskar lacket men på mig torkar det väldigt långsamt så inget jag brukar ha tålamod för tyvärr.

    Glad midsommar!

    SvaraRadera
  3. Glad midsommar! Vilket perfekt lack för midsommaraftonen :) Jättefint!

    SvaraRadera
  4. Den ser fin ut! Jag hoppas du haft en makalöst trevlig midsommar.

    SvaraRadera
  5. Helena: Hoppas det fina vädret höll i sig! :-)

    Lacklycka: På mig torkar det fort med Seche Vite.

    My Nail Polish Online: Visst är det fint!

    Sminkan: Tack, det blev en riktig toppendag!

    SvaraRadera
  6. Kanonfint! Hoppas du haft en härlig helg!

    SvaraRadera
  7. Jag älskar detta lack! (Och dina bilder... och dina naglar... och dina händer!)

    Nåväl mitt Tangerine scream har blivit väldigt svårarbetat vilket det varit mer eller mindre från början... jag antar att det tjocknat med tiden. Jag skulle uppskatta en post där du eller någon annan fabulös och kär lackbloggeska förklarar hur man går till väga för att rädda lack och/eller bättra på formulan. Tack för en suberb blogg! Om än dyr att läsa i längden då min Wish list ständigt blir större och större!... ;D

    SvaraRadera

Kommentera gärna!