söndag 13 juni 2010

China Glaze Kiwi Cool-ada

I morse lackade jag om till China Glaze Kiwi Cool-ada, ett riktigt giftgrönt neonlack från sommarens Poolside-kollektion. Jag älskar verkligen neonfärger, de gör mig så glad!

Formulan var väldigt tunn, men ändå lätt att lacka med. Som de andra lacken i kollektionen är det skirt. Efter fyra lager har jag fortfarande tydlig VNL. Jag älskar den skrikiga färgen, men det är tveksamt om jag kommer att orka använda det igen. Jag tycker nog att Nubars Hot Green eller Color Clubs What a Shock! är bättre neongröna alternativ i sånt fall.

Mitt betyg: 3/5

Sambons kommentar: "Wow! Jag älskar hela den här kollektionen. Det är den bästa du köpt, tror jag."

English: I truly love neons, the bright, bright colors make me happy. China Glaze Kiwi Cool-ada is an awesome neon green. The formula is very sheer and after four coats I still have VNL. I'll probably not use it again.

11 kommentarer:

  1. Coolt om än lite svårburet. Kul att din sambo gillar neonfärger. jag vågar knappt tänka på vad Erik skulle säga om det här lacket...

    SvaraRadera
  2. Klart du kan använda det igen! Layera över ett annat lack som är mer opakt. Typ vitt eller beige.

    SvaraRadera
  3. You can layer it on white to avoid VNL.

    SvaraRadera
  4. Emma P: Ja, han har lite udda smak för att vara kille, tror jag. :-)

    Kajsa: Jo, det är klar. Så gjorde jag med Sun Worshiper, men det blev ganska många lager iaf.

    Öykü: Yes, I could. Did that with Sun Worshiper, although I ended up with like four layers anyway to get it even. :-)

    SvaraRadera
  5. Lovely, så sugen på hela den här kollektionen men hållit mig hittills. Men visst blir man glad av färger som skriker sommar!?:-)

    SvaraRadera
  6. Jag tror lysande gröna är en killgrej. Min pappa har bara provat ett enda nagellack och det var N.Y.Summer Amaranth som ju är en ganska knallgrön nyans om än inte neon. Han var rätt fin i det. ;D

    SvaraRadera
  7. Herlig farge! Skikkelig sommer. :)

    SvaraRadera
  8. mums va snyggt!!!=)

    SvaraRadera
  9. yum!
    Prova det över vitt:)

    SvaraRadera
  10. wow. fargen er helt awesome. men kjipt at det etter 4 lag er synlig VNL. du skulle hatt noe konad over, så hadde man ikke sett det ;D

    SvaraRadera

Kommentera gärna!