måndag 24 oktober 2016

Essie - Spun in Luxe

Jag hade egentligen tänkt att dagens lack skulle vara ett bidrag till Emelies blå måndag, men det vete tusan. Jag tror inte det kvalificerar sig faktiskt. När jag såg Essie Spun in Luxe i flaskan tyckte jag att det såg ut att vara mörkt midnattsblått. Men när jag lackade med det igår insåg jag att det är svart med blå flecks. Och matt såklart, det är det första lacket jag testar från Cashmere-kollektionen.

Hur som helst tycker jag att det är sjukt snyggt, älskar de blå flecksen mot den svarta ytan. Helt unikt och så coolt!






 Jag var såklart tvungen att testa det med topplack också, så här ser det ut då.


Himla fint glansigt också. Det är ju rätt praktiskt med matta lack, man får liksom två lack i ett.

Matta lack kan ibland vara lite halvknepiga att lacka med då de torkar snabbt och ofta är ganska oförlåtande mot naglarnas eventuella skavanker. Jag tycker dock Spun in Luxe var ovanligt lättlackad. Det torkar snabbt, men inte för snabbt. Jag har lackat två lager eftersom det blev lite ojämnt på pekfingernageln, men det går absolut att klara sig med ett lager också.

Mitt betyg: 4/5

Vad tycker ni om Spun in Luxe?

I first thought Essie Spun in Luxe was dark blue, but it's actually black with gorgeous blue flecks. I really like it, it's so cool and unique. The formula was really good, I think many mattes have a slightly difficult formula, but this one was surprisingly easy to polish with. It's a one coater, but I did two coats. It dries fast, but not too fast. In included a picture with top coat for those of you who are curious about how it looks that way. I prefer it matte, but it's really pretty either way.

9 kommentarer:

  1. Oh yes, those blue flecks makes it really gorgeous!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yeah, that's what makes it so unique. :-)

      Radera
  2. Jag föll direkt för den här färgen när jag fick hem den. Inte alls dumt med topplack på för övrigt. Nu kändes det faktiskt som jag fick mig ett lack till:))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar det med matta lack, att de går att variera så lätt.

      Radera
  3. Svar
    1. Ja, det är snyggt på båda sätten. :-)

      Radera
  4. Men ja, jag var helt övertygad om att den var blå. Snopet men det är ju himla läckert oavsett. Jag bör coat couture just nu och den är också kanonsnygg!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!