tisdag 11 oktober 2016

Essie Gel Couture - Make the Cut

Essie Gel Couture - Make the Cut är en ljuvlig liten historia. Ljust, ljust grått med finmalet skimmer som ger det en fantastisk lyster. Himla snyggt! Fräscht och krispigt. Det påminner faktiskt mycket om Cabana Boy, också från Essie.




Formulan var ganska tunn och väldigt lättkontrollerad. Två lager räcker för full täckning. Jag avslutade med ett lager av Essie Gel Couture top coat. 


Mitt betyg: 4/5

Essie Gel Couture - Make the Cut is a light grey with subtle shimmer that gives it a beautiful lustre. It reminds me a lot of Cabana Boy, also from Essie. The formula was great, a little thin and easy to polish with. Two coats gave me complete coverage.

6 kommentarer:

  1. Svar
    1. The shimmer really makes this polish. :-)

      Radera
  2. Ja den ser inte så dum ut men jag tycker att grått kan va lite tråkigt. Ett par små dekaler vore inte fel;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, eller hur! Det fanns dock inte tid för det den här gången!

      Radera
  3. Men åh... Jag som älskar nästan-vita och grå lack blir lite kär. <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är lite trött på grå krämisar, men en helt annan sak när det finns skimmer. Och jag älskar också nästan-vita lack, det är så snyggt!

      Radera

Kommentera gärna!