måndag 16 februari 2015

OPI This Color's Making Waves

OPI This Color's Making Waves var en av mina förhandsfavoriter från Hawaii-kollektionen och det är verkligen tokigt snyggt. Blågrönt med metallisk finish. Det finns faktiskt en svagt duokromatisk effekt här, den skiftar svagt mellan blått och grönt. Det får mig att tänka på China Glaze Deviantly Daring, men This Color's Making Waves är ljusare i nyansen. 


 
Det här är ett sådant där lack där de synliga penseldragsmärkena inte stör mig alls - jag tycker till och med att det är snyggt!

Formulan var skir, jag bär fyra lager på bilderna. Jag hade förmodligen kommit undan med tre lager om jag lackat lite flödigare. I övrigt var formulan lättkontrollerad och bra.

Mitt betyg: 4/5

Det här är ju inte rent blått utan också grönt, men jag hoppas det kvalificerar sig till blå måndag hos Emelie ändå.

OPI This Color's Making Waves is a beautiful metallic that has a slight duochrome effect, it shifts between blue and green. I don't mind the brushstroke marks at all, in fact I think they add something interesting to this polish. It reminds me of China Glaze Deviantly Daring, but I think This Color's Making Waves is a little lighter in color. The formula is sheer, this is actually four coats. If I had used thicker coats I could probably have gotten away with three. Except for the sheerness, the formula was very nice.

19 kommentarer:

  1. Det här lacket har jag dissat helt tidigare, tyckte det såg lite bjäfsigt ut i flaskan. Nu när jag ser det på dig så inser jag att jag hade fel. Det blir en tur till sminkaffären ikväll känner jag!
    / Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har hela tiden tyckt att det är ett av de lack som ser mest spännande ut - och jag tror att jag hade rätt. :-)

      Radera
    2. Ja det hade du & jag köpte det igår. Min sambo kommenterade flera gånger hur snyggt det var (han brukar inte se sånt annars)!
      / Maria

      Radera
  2. verkligen snyggt!!blir att lägga till önskelistan=)

    SvaraRadera
  3. verkligen snyggt!!blir att lägga till önskelistan=)

    SvaraRadera
  4. Åh, gud jag älskar det! Kommer beställas hem av mej inom kort. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skoj, hoppas du kommer gilla det lika mycket som jag! :-)

      Radera
  5. Åh så fint det var! Hade bestämt mig för att jag inte behövde något lack från Hawaii-kollektionen men nu måste jag nog omvärdera det beslutet. Jättesnyggt på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det finns flera som är värda att skaffa! :-)

      Radera
  6. Detta får helt klart godkänt, snyggt! :)

    SvaraRadera
  7. Det här är väkdigt fin! Det jag tyckte såg mest intressant ut på pressbilderna och det känns som det levererar.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!