tisdag 24 februari 2015

Depend #4057 Lovely Wildflowers

Depends kollektion Garden Dreams består av sammetsmatta pasteller. De swatches jag sett (Pamsan har till exempel redan visat hela kollektionen) har sett underbara ut. Jag har så smått börjat prova dem jag med. Det här är #4057 Lovely Wildflowers som är ljust lila. En väldigt kall nyans. Jag gillar den verkligen! Supersnygg!



 Formulan är tjock och liksom lite "fluffig". För bästa resultat gäller att lacka med så få drag som möjligt och se upp för vallar. Jag behövde tre lager för att det skulle täcka helt och se tillräckligt jämnt ut.

Mitt betyg: 4/5

Priset på dessa är 25 kr/5ml.

I've started swatching the Garden Dreams collection from Depend. A collection of satin matte pastels. This is #4057 Lovely Wildflowers. A very cool toned lilac. I think it's beautiful! The formula is thick and sort of "fluffy". You'll get the best result using as few brush strokes as possible. This is three coats.

18 kommentarer:

  1. Svar
    1. Nej, jag gillar både finishen och färgen. Känns lite nytt. :-)

      Radera
  2. Mja, det här var ingenting som lockade mig. Färgen känns intetsägande, tycker jag.
    / Maria

    SvaraRadera
  3. Åh, jag älskar den här sortens lila! Måste nog köpa detta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med! Ljuslila är alltid en färg jag dras till om våren. :-)

      Radera
  4. Varför har jag inte sett de här lacken nånstans? Bor i mellanstor svensk stad och de har inte synts till på Ica Maxi eller Åhléns eller Kicks eller nånstans där stora delar av Depends sortiment brukar finnas. Synd, hade gärna plockat på mig några stycken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad tråkigt att de inte finns där du bor!

      Radera
  5. Åh det här är ju bara såååå fint. Jag brukar aldrig köpa Depend, men detta kan jag faktiskt tänka mig att köpa. Sååå vårigt och fint. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker verkligen de lyckats med den här kollektionen. :-)

      Radera
  6. Svar
    1. Ja, jag tycker också det. Det är en väldigt söt färg. :-)

      Radera
  7. Jag gillar finishen på dessa, tycker det var riktigt fint!

    SvaraRadera
  8. Vilken fin färg men vet inte riktigt vad jag tycker om finishen men e ju svårt att veta innan man testat

    SvaraRadera

Kommentera gärna!