lördag 21 februari 2015

Depend 7 Day vår 2015

Igår hämtade jag ut ett pressutskick med delar av vårkollektionen från Depend 7 Day. Jag har ju inte bloggat om 7 Day tidigare, men har ett gäng lack hemma som ska testas. 7 Day är Depends nya lacksystem som ska ge en veckas hållbarhet när man använder det med det speciella bas- och topplack som serien erbjuder. Lacken härdas inte under någon UV/LED-lampa utan i vanligt dags-/lampljus.

Vårkollektionen från Depend 7 Day består av nio lack och jag har fått sju av dem hemskickade.


Jag tycker inte färgerna känns särskilt upphetsande tyvärr. Det är för många tråkiga rosa nyanser. De
enda jag känner mig lite pepp på att testa är blekblå Just Divine och mintgröna Mrs Mint.

Lacken kostar 39 kr/5 ml och ska finnas i butik från vecka 11.

Startkitet som innehåller en cleanser för nagelytan, bas- och topplack kostar 99 kr. 

Yesterday I received pr samples of the spring collection from Depend 7 Day, their new nail system that promises a manicure that stays beautiful for 7 days. These are supposed to be used with a special base- and top coat that you can buy in a starter kit that costs 99 SEK. I'm not too excited about this collection, the color looks a little "meh" to me. Too many boring pinks. The only ones I look forward to wearing is Just Divine and Mrs Mint.

13 kommentarer:

  1. Svar
    1. Jag gillar två av dem, resten väcker inga känslor hos mig.

      Radera
  2. Svar
    1. Nej, tycker kollektionen känns lite väl safe.

      Radera
  3. Inte så unika färger men rätt fina. Har inte testat 7-day, brukar oftast byta lack såpass ofta att jag inte har något behov av bättre hållbarhet, men de verkar ju rätt praktiska att ha med på resor och så :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag känner inte heller något behov av lack som sitter i en vecka, vill ju byta oftare än så. Men på semestern är det praktiskt!

      Radera
  4. Svar
    1. Inte jag heller, men ska börja testa dessa snart.

      Radera
  5. Jag tycker att In Harmony ser fint ut, men inte så fint att jag skulle vilja bära det i sju dagar. :-P Men såna här långlivade lack är nog inte riktigt riktade mot oss nagelnördar egentligen. På de bilder jag har sett verkar de dock ha fin glans och djup!

    SvaraRadera
  6. Tycker dessa lack är väldigt lättmålade och torkar snabbt. Har inte testat hållbarheten ordentligt men i övrigt ger jag dem tummen upp. Utav dessa du visar gillar jag verkligen Valentines Flirt!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ser fram emot att testa dem, ska bli spännande att se om de håller i en vecka som det utlovas. :-)

      Radera
  7. Nja, de tar en ju inte med storm , även om det finns några fina. eller ja, alla är väl fina på sitt sätt men de känns inte så spännande.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!