måndag 7 juli 2014

Pahlish Nine Names

Pahlish Nine Names släpptes med sommarkollektionen Wood Between The Worlds. Basen är lite svårbeskrivlig, jag vill beskriva den som mjukt persikogul. Men är det ens en färg? Nåja, ni ser ju färgen på bilderna. Sen finns här sparsamt med flakeskimmer i guld och så lite större röda glitterpartiklar.


 

Jag känner så mycket kärlek för det här lacket! Jag beställde det såklart för att jag tyckte att det såg fint ut, men jag var inte beredd på att det skulle vara såhär snyggt. Det är så mjukt och behagligt. Perfekt! Jag tycker faktiskt att det är snyggare än Charn till och med. 

Som grädde på moset var formulan klockren också. Väldigt trevlig att lacka med. Jag körde på tre lager, men två flödigare kan nog också funka.

Mitt betyg: 5/5

Om ni är sugna på en egen flaska (vilket ni borde vara, hear my words!) så finns det att köpa hos Edgy Polish och i Pahlishs egen webbshop.

Wow, I'm completely in love with Pahlish Nine Names from the Wood Between The Worlds collection. It's a soft yellow with gold flake shimmer and small red glitter. It looks so soft and beautiful. The formula was perfect too. Very smooth and creamy. I used three coats, but I think you could get away with two thicker coats as well.

20 kommentarer:

  1. Åh vilken härlig färg! Gillar den jättemycket.

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Visst är det! Älskar det verkligen och måste bära det snart igen!

      Radera
  3. Underbar och mjuk gul, känns som att jag vill ha alla lacken från denna kollektion!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag funderar faktiskt på att skaffa de jag inte har.

      Radera
  4. Mysig är nog det bästa adjektivet :-D

    SvaraRadera
  5. är just nu extra besviken över min tomma plånbok....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fattar, men förhoppningsvis går det att få tag i även senare.

      Radera
  6. This is really nice! I like it! Kinda reminds me of ice cream or something like that lol :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, vanilla ice cream with something extra. :-)

      Radera
  7. Svar
    1. Ja, jag tycker verkligen att det är det!

      Radera
  8. Åh vilket härligt lack! Jag brukar jämt baka saffranskladdkaka till jul, och jag tycker att lacket ser precis ut som smeten brukar göra. Mums!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men herregud vad det lät gott! Måste jag testa att baka. :-)

      Radera
  9. Ursäkta svordomen men fy tusan så vackert lack :O
    Mitt drömlack tror jag :D
    xx

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag blev helt tagen av det! Det är verkligen underbart!

      Radera
  10. Hmm, verkar som om ni ser nåt hos detta som inte jag ser för jag känner mig ganska mäh. Försöker mest koppla vad Nine Names syftar på. Aslan? Det är säkert asenkelt och jag kommer skämmas när jag har googlat för det kommer jag göra. Jag älskade ju idén med Wood between Worlds men måste säga att jag är lite besviken på färgvalen, det är verkligen inte såna färger jag associerar till Narnia.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är ju inte något Narnia-fan, men tydligen ska Aslan ha nio namn så lacket syftar på honom. Och då tycker jag färgen känns logisk. Gul som Aslan liksom. :-)

      Radera

Kommentera gärna!