tisdag 1 juli 2014

Polish TBH Parsel Tongue

Polish TBH Parsel Tongue har jag fått i recensionssyfte från Edgy Polish, men det är faktiskt ett lack jag hade spanat in sedan tidigare. En skir svart jelly med prismatiskt skimmer, hexor i grönt och silver och så prismatiskt glitter på det.

 


Jag bär det på egen hand här, men det kan vara en god idé att lägga det på ett svart lack krämlack. Då kommer man undan med färre lager, jag har tre på bilderna och det är fortfarande ganska genomskinligt. Jag tycker dock att det är väldigt vackert även på egen hand, glittret lyser igenom ordentligt och lacket har ett fint djup. Jag avslutade med ett lager Nail Pattern Boldness Glitter Food och ett lager Seche Vite.

Formulan är ganska tjock och har en något lång torktid, trots Seche Vite. Det går dock lätt att lacka med och det är lätt att sprida ut glittret.

Mitt betyg: 4/5

Polish TBH kostar 115 kr/15 ml på Edgy Polish.

Polish TBH Parsel Tongue has been given to me for reviewing purposes by Edgy Polish. It's a gorgeous sheer, black jelly filled with prismatic shimmer, prismatic glitter and green and silver hex glitter. It could of course be layered, but here I'm wearing three coats on it's own. It's not opaque, but so gorgeous! It has a lot of depth and the glitter is really sparkly. 
The formula was pretty thick and the drying time was above average.I finished with one coat of Nail Pattern Boldness Glitter Food and Seche Vite.

15 kommentarer:

  1. Svar
    1. Visst är det! Älskar grönt glitter! :-)

      Radera
  2. Läckert! Lite rockigt sådär, men med en twist :)

    SvaraRadera
  3. Alltså - alla lack med Harry Potter-vibe är underbara bara därför att. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som vanligt missade jag helt den kopplingen. Tyckte namnet kändes bekant på något sätt, men kunde inte riktigt placera det. :-)

      Radera
  4. Now this is a pretty stunning looking polish! I like it :-)

    SvaraRadera
  5. Riktigt snyggt! Jag har vanligen lite svårt för svarta lack av någon anledning, men med såhär fina glitter i (för att inte tala om Harry Potter-referensen) så blir det svårt att motstå.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!