måndag 21 juli 2014

Essie Sittin' Pretty

För ett par veckor sen fick jag hem ett paket från Transdesign.com. Det var länge sen jag beställde därifrån och jag kände för att köpa lite från konventionella märken så det blev några Essie, några China Glaze, ett Misa och ett Orly.

Essie Sittin' Pretty fick bli först ut att testas. Det släpptes med årets Neon-kollektion, men det är absolut inte ett neonlack. Det är ett ganska ljust lila krämlack. Inte så ljust och krispigt som de ljuslila lack vi brukar se i vårkollektionerna, men ändå ganska ljust. Lite halvknalligt i vissa ljus, men aldrig i närheten av att vara neonlysande.




Första lagret blev lite strimmigt och ojämnt, men det jämnade enkelt ut sig med det andra och tredje lagret. 

Mitt betyg: 3/5

För mig är det här ett mellanlack. Fint, men inget speciellt. Hade det varit lite knalligare i färgen så hade det fått högre betyg.

Essie Sittin' Pretty was released with this year's neon collection, but it's definitely not a neon. It's a lilac creme, sort of bright in some lightings, but far from neon bright. The first coat went on a little streaky, but the second and third coat evened it out.
A pretty color, but I can't say I love it.

14 kommentarer:

  1. Jag har nyss börjat titta lite på Essie, men det här lacket var inte speciellt speciellt för mig, om du förstår. Hehe.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår precis, det här är absolut inget måste. :-)

      Radera
  2. Definitivt inte neon, men ganska fint ändå tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är helt okej, men inte något som får mitt hjärta att slå snabbare.

      Radera
  3. Jag gillar färgen, längesedan jag bar lila och detta tilltalade mig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en söt färg, men inte särskilt unik. Men så är jag ju kinkig med lila också.

      Radera
  4. Jag gillar färgen, men som du säger inte neon direkt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag förstår verkligen inte varför man tar med detta i en neon-kollektion. Helkonstigt faktiskt.

      Radera
  5. Ganska fint, men neon är det ju verkligen inte:)

    SvaraRadera
  6. It looks pretty in the last photo :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. It is pretty, but not super special to me.

      Radera
  7. Nä verkligen inte neon men väldigt snyggt

    SvaraRadera

Kommentera gärna!