torsdag 24 juli 2014

Essie I'm Addicted

Gah, i dag ska vi hämta hem Ozzy! Vi åker på lunchen, sen är jag ledig hela eftermiddagen för att mysa med honom. Sen jobbar jag imorgon och därefter väntar fyra veckor semester med valpmys (och valpjobb, puh!).

Det kanske dyker upp lite bilder på honom i ett eget inlägg så småningom, men nu tänkte jag visa er Essie I'm Addicted från sommarens Neon-kollektion. Ett blått lack som drar något mer åt grönt än bilderna visar. det är vad jag brukar kalla poolblått. Och det är ABSOLUT INTE neon. Snarare lite dämpat i nyansen faktiskt. Himla konstigt att man tar med detta i en neon-kollektion faktiskt.

Och bilderna blev crap så det blir bara en i dag.


Första lagret blev väldigt ojämnt och flammigt, men det jämnade ut sig med andra och tredje lagret. Förutom flammigheten har jag inga klagomål.

Mitt betyg: 2/5

Jag blev inte jätteförtjust i detta, det kändes ganska menlöst på naglarna. Nej, jag hade kunnat klara mig utan detta.

Essie I'm Addicted is part of this year's Neon collection, but this is very far from being a neon. It's actually quite muted. The color has a green tone to it that doesn't really show in my picture. 
The first coat went on very streaky and uneven, but it looked fine after three coats.
I'm a little disappointed with this one, I think it's a little boring.

7 kommentarer:

  1. Fint lack, men som du säger är det märkligt att det hamnar i en neonkollektion. Tycker det är många märken som gör så, slänger in mer dämpade lack i neonkollektioner och det blir väldigt missvisande.

    SvaraRadera
  2. Fint :) Men konstigt med neon grejen som du skriver och färgen är väl inte unik direkt. Men jag älskar dina bilder som vanligt! :)

    SvaraRadera
  3. It's a nice baby blue, but not neon! :-|

    SvaraRadera
  4. Fin färg, men ingen måste ha. Hoppas ni har en urmysig kväll med Ozzy!

    SvaraRadera
  5. Kanske inte neon. Men snyggt!

    SvaraRadera
  6. Jag tyckte färgen var så där härligt turkosblå som vattnet är utomlands, men det är absolut inte neon.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!