torsdag 30 januari 2014

Nails Inc Victoria

I dag visar jag ett lack jag fått med Glossybox, Nails Inc Victoria. Jag tycker faktiskt att det är skittråkigt att få nagellack med Glossybox, det blir nästan aldrig av att jag ens testar dem. Jag vill helst få hud- och kroppsvård. Inga nagellack och helst inte smink heller. Nagellack köper jag helst själv och när det gäller smink är jag så petig med färgerna att det nästan är omöjligt att göra mig nöjd. Nu låter det kanske som jag är misnöjd med Glossybox, men så är inte alls fallet. Jag tycker det är ett roligt koncept och har inga problem med att en del av produkterna inte intresserar mig - det är ju roligt att få en "överraskning" en gång i månaden. Att man inte kommer att falla för alla produkter man får säger sig självt.

Men Victoria såg ju faktiskt riktigt fin ut i flaskan. Ett riktigt mörkt vinrött lack med crellyfinish. Tokglansig även utan topplack.




Formulan är lagom tjock och lättkontrollerad. Första lagret blir lite flammigt, men det jämnas ut med det andra lagret. Jag är inte överdrivet förtjust i Nails Incs borste, den är lite för sladdrig för min smak.

Mitt betyg: 3/5

Det är en riktigt fin vamp, om än inte unik. Snyggt på ett klassiskt sätt.


I got my bottle of Nails Inc Victoria with last months Glossybox. It's a very dark burgundy crelly. A beautiful vamp that dries super glossy even without a top coat. 
The formula was good, the first coat went on a little streaky, but the second coat evened it out. I'm not a fan of the Nails Inc brushes, they're too soft for me, but application was still fine.

17 kommentarer:

  1. Svar
    1. Jag vet, jag älskar när de är såhär glansiga!

      Radera
  2. Detta gillade jag att bära!
    Vampigt läcker :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag trivs verkligen i såna här färger!

      Radera
  3. Jag älskade färgen men blev helt tokig på borsten och den stora klumpiga korken!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, borsten är verkligen ingen höjdare!

      Radera
  4. Jag avslutade min Glossybox-prenumeration innan jul. Jag håller med dig ang. lacken man får i glossyboxen. Har inte testat ett enda. Det enda jag blev glad över var ett fullsize China Glaze. Det har jag dock inte heller testat än.

    Jag tror att jag har det här lacket också. Har inte varit så sugen på att testa det men nu blev jag mer sugen. Ser ju riktigt glansigt och fint ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fortsätter prenumera, tycker det är så pass kul fortfarande. :-)

      Radera
  5. Ser ju mycket snyggare ut på dej än vad det gjorde på mej :P

    SvaraRadera
  6. Helt okej men, som du säger, inget unikt.

    SvaraRadera
  7. har en tävling igång på min blogg där du kan vinna en valfri bikini från TO DIE FOR. kika gärna in och anmäl dig :) KRAM
    http://malinkirstine.forme.se/2014/januari/tavling-vinn-en-bikini-fran-to-die-for.html

    SvaraRadera
  8. Jag tycker lite tvärt om - att det är kul att Glossybox prånglar ut lack för det ökar förhoppningsvis folks intresse för olika märken. Nails Inc är inte billigast direkt heller och det är oftast fullsize-produkter och inte små samples. På det viset ökar värdet på boxen. Plus för att de valde skicka en vettig och användbar färg och ingen ÖB restlager, minus såklart för den klumpiga korken.

    SvaraRadera
  9. Oj vad glansigt och oj vad mörkt...

    SvaraRadera
  10. Shit vad glossy! Passar bra i en Glossybox ;) haha!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!