torsdag 16 januari 2014

ILNP Birefringence

När jag såg de första bilderna på multikromerna från ILNP kände jag inte något vidare köpsug. Sen såg jag lite swatches som gjorde att jag ändå var tvungen att skaffa dem. Och jag är glad att jag har dem, även om de kanske inte är mina absoluta favoriter bland duo- och multikromer.

Birefringence
visar mest blått och en ganska intensiv lila, men i mer extrema vinklar och sämre ljusförhållanden ser man också en guldorange färg, men eftersom den är hyfsat svår att se så blev det ingen bild på det.

Det är hur som helst ett vansinnigt vackert lack.




 Formulan är lite halvtjock och jag upplever den som lite seg, men det är ändå hyfsat lätt att lacka med. Det blir penseldrag, men det blir det ju nästan alltid med lack med den här finishen och det stör mig verkligen inte. Två lager gav mig full täckning.

Mitt betyg: 4/5

ILNP Birefringence is a multichrome that shifts between blue and an intense purple. In more extreme angles and in lower lighting you can also see a golden orange, but I couldn't capture that on camera. It's really pretty of course and I'm glad I got it.
The formula is a little on the thick side and slightly glutinous, but still pretty easy to apply. Two coats gave me full coverage.

11 kommentarer:

  1. Mycket vackra färgskiftningar! Måste skaffa några lack från det märket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de är ju lite dyra, men jag tycker absolut att vissa av dem är värda det. Kanske inte My Little Glacier. Men de andra. :-)

      Radera
  2. Det är ju så grymt vackert. Måste definitivt skaffa ett (eller ett par/några/många).

    SvaraRadera
  3. Väldigt fint! Funderar på att skaffa mig ett par stycken från ILNP, så himla vackra, även om multicroma lack inte är mina favoriter - än!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tröttnar aldrig på multi- eller duokromer verkar det som. :-)

      Radera
  4. Very pretty colour. I love iridescent polishes! :-)

    SvaraRadera
  5. Det är väldigt vackert helt klart! Och du är ju så bra på att fota duochroma lack!

    SvaraRadera
  6. Åh, jag bara älskar ILNPs multikromer! De gör mig lycklig!

    SvaraRadera
  7. Jättefina bilder och jag tycker verkligen om mina ILNP-multikromer, förutom glaciären då, men det vet du ju redan. :D

    SvaraRadera

Kommentera gärna!