söndag 26 januari 2014

Nail Pattern Boldness Vincent Price is Right

Sköna söndag! Igår var jag ute en sväng, i dag ska jag bara mysa.

För någon vecka sen fick jag ett paket från Edgy Polish med lite lack att testa. Först ut fick bli denna skönhet, Nail Pattern Boldness Vincent Price is Right. En svart jellybas med mikroglitter i en massa färger och en del lite större blå glitter. 





Jag har tre lager på bilderna och då är det fortfarande inte helt täckande. Man kan ju alltid lägga det ovanpå ett svart krämlack, men jag tycker det funkar bra såhär också. Formulan är annars lagom tjock och enkel att måla med. Ytan blir något skrovlig så ett par lager topplack behövs för att få en slät yta.


Mitt betyg: 4/5

Nail Pattern Boldness kostar 95 kr/15 ml hos Edgy Polish.

Nail Pattern Boldness Vincent Price is Right is a black jelly with multicolored microglitter and some larger blue glitter. I'm wearing three coats in the pictures and as you can see I still have some VNL. I don't mind, but if you really don't want VNL you could layer it on top of a black creme, or add a fourth coat.

13 kommentarer:

  1. Mycket snyggt! Jag gillar att det aningens genomskinligt, det blir en fint djup då :)

    SvaraRadera
  2. Jag älskar Jellys, så fint att se glitter inuti det svarta!

    SvaraRadera
  3. Detta var verkligen ett snyggt lack!

    SvaraRadera
  4. Jag har lite svårt för just svarta jellies, med det här var grymt snyggt!

    SvaraRadera
  5. Snälla fellow lacknördar där ute! Jag är på jakt efter Idadora Cloud och Sweet som släpptes förra våren. Är det någon som har något de vill sälja eller vet vart man kan få tag på?

    //Emma Hå

    SvaraRadera
  6. Tycker det var grymt snyggt just för att det är en jelly! Vilken glans och vilket djup :)

    SvaraRadera
  7. Oh! Jag gillar! Skön jellykänsla i den! Helt klart ett lack som ropar mitt namn!

    SvaraRadera
  8. Åh, jag gillar! Och så Vincent Price med också, upp på listan it goes! :D

    SvaraRadera
  9. He, nu när jag tittar på det igen inser jag att det har en kvalitet till - namnet! Vincent Price! Jag älskar hans filmer!!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!