onsdag 29 januari 2014

Delush Polish Sleighed by Santa

I dag har jag ett jullack åt er, men det är inte ett särskilt traditionellt sådant. Delush Polish Sleighed By Santa är från julkollektionen Festive Soirée, det är mörkt oxblodsrött och drar lite åt lila. Det har massor av vackert guldskimmer.

Vackert och dramatiskt! Jag stormtrivdes i det kan jag säga.


 
Jag har två lager på alla fingrar utom lillfingret, som fick tre lager eftersom det blev lite ojämnt. Formulan var lite tjock, men lättkontrollerad. Torktiden var något längre än normalt.

Mitt betyg: 4/5

Jag har fått detta i recensionssyfte från Edgy Polish. Delush Polish kostar 120 kr/15 ml.

Delush Polish Sleighed by Santa was released with the holiday collection Festive Soirée, but it's not a traditional holiday color to me. It's a dark oxblood red that leans a little purple, with pretty gold shimmer. A very beautiful and dramatic shade that I really loved wearing.
I used two coats on all fingers except for my pinky finger, which got a third coat since it was a little patchy. The formula was slightly thick, but easy to paint with. Drying time was longer than average.
You can find Delush Polish at the swedish web shop Edgy Polish.

25 kommentarer:

  1. Vackert och vampigt och inte överdrivet juligt:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det här funkar ju alltid att bära. Det gör visserligen traditionellt juliga lack också. :-)

      Radera
  2. Delush blir mer och mer intressant tycker jag! Måste nog testa något lack från dem snart. Det här var riktigt läckert!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med! Det finns ett helt gäng lack jag skulle vilja ha från Delush.

      Radera
  3. Oerhört snyggt och ett lack inte bara för julen utan gärna hela året ;)

    SvaraRadera
  4. Läckert! Jag gillar guldskimret i det.

    SvaraRadera
  5. Jättesnygg färg, väldigt sofistikerad :o) Xx

    Makeup by Candlelight

    SvaraRadera
  6. Åhhh sååå snyggt! Älskar färgen. :-)

    SvaraRadera
  7. Mycket tjusigt och ojuligt ;-)

    SvaraRadera
  8. Svar
    1. Ja, visst är det! Jag är väldigt förtjust i det. :-)

      Radera
  9. Svar
    1. Ja, det skulle absolut kunna sitta på någon filmstjärnas naglar. :-)

      Radera
  10. Lite mjäkigt tycker jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker du? Vi lägger förmodligen in olika betydelser i ordet för mjäkigt är det inte i mina ögon. När jag tänker på mjäkiga lack tänker jag mer på ljusa, färglösa nyanser.

      Radera

Kommentera gärna!