torsdag 2 januari 2014

Chirality Emo Party

Chirality Emo Party är det första lacket från Chirality som jag testar. Det har en skir grå bas med silverskimmer, röda hex- och cirkelglitter och sparsamt med stora svarta cirkelglitter.

Här har jag lagt två lager ovanpå ett grått krämlack.





Jag gillar idén med lacket, grått med glitter i en kontrasterande färg är ofta en vinnande kombination enligt mitt tycke. Men det här lacket har lite för många appliceringsproblem för att stjäla mitt hjärta. För det första är formulan väldigt tunn och rinnig, jag lyckades droppa ner både bord och flaska.

Sen har glittret en liten tendens att sjunka till botten, inte helt, men tillräckligt för att jag ska känna mig tvungen att skaka på flaskan med jämna mellanrum för att lyckas få tag i de större glittren. Sen drunknar glittren lite i basen vilket gör att de inte helt orkar lysa igenom och det ser lite trist ut.

Mitt betyg: 2/5

Jag har fått detta i recensionssyfte från Edgy Polish.

Emo Party is the first polish from Chirality that I've tried. It's a very sheer grey base with silver shimmer, red circle glitter, red hex glitter and some large black circleglitter. I like the idea since I'm a big fan of grey polishes with glitter in a contrasting color. But the formula is just too problematic for Emo Party to steal my heart It's very thin and runny, I got polish both on my table and on the bottle before I was done. I also had to shake the bottle from time to time to get any of the larger glitters onto the brush. The glitter slightly drowns in the base, even though it's very thin.

10 kommentarer:

  1. Färgkombon är verkligen snygg men synd att det var besvärligt att lacka med.

    SvaraRadera
  2. Jag gillar det! Det var en lite udda färgkombination och så mycket tycker jag inte att glittren sväljs av basen.

    SvaraRadera
  3. Vilken ovanlig kombination, men jag gillar den definitivt.

    Makeup by Candlelight

    SvaraRadera
  4. Färgkombon är jättefin, men i övrigt går lacket inte hem hos mig.

    SvaraRadera
  5. Nä, ingen köplust vaknar.

    SvaraRadera
  6. Det här hade jag i varukorgen, men plockade bort det i sista sekund. Tycker det är himlans fint. Synd på formulan dock.

    SvaraRadera
  7. Ganska roligt men kanske inget jag vill bära själv. Fast om jag testade skulle jag kanske gilla det, kluvet...

    SvaraRadera
  8. Älskar lack där det händer mycket! Sååå snyggt!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!