fredag 17 januari 2014

CrowsToes Quarter Till Today

Äntligen fredag! Jag har en hyfsat lugn helg framför mig vilket känns skönt eftersom jag ser fram emot att ägna mig lite åt bloggen och swatchande.

CrowsToes Quarter Till Today bar jag för ett par veckor sedan och det fick sitta på i fyra dagar. Det släpptes med höstkollektionen Better Late Than Never och är ett vackert lila lack med kopparfärgat skimmer. Lila och koppar - en genialisk kombination faktiskt. Jag blev förtrollad av det när jag lackade med det och tröttnade inte på att titta på det under de dagar jag bar det.

 
 Jag har dessvärre glömt om det här är två eller tre lager. Kanske är det tre? Formulan är ganska tunn och lite rinnig, men inte så att det ställer till det på något sätt.

Mitt betyg: 4/5

Jag köpte min flaska från Edgy Polish där en flaska kostar 145 kr/15 ml.

CrowsToes Quater Till Today is a beautiful purple with copper shimmer. Purple and copper - talk about a genius combination! It's so pretty, I wore it for four days and didn't get tired of it all. 
Unfortunately I've forgotten if this is two or three coats. Maybe three? Anyway the formula is pretty thin and slightly runny, but no so much that it caused any problems during application.

20 kommentarer:

  1. Superfint! Det åker upp på önskelistan :-)

    SvaraRadera
  2. Har aldrig känt mig lockad av CrowsToes, men det här var verkligen ett lack i min smak!

    SvaraRadera
    Svar
    1. CrowsToes är ett av de indiemärken jag fallit mest för. :-)

      Radera
  3. Snyggt... snyggt ... supersnyggt. Kan man inte köpa i vanlig affär?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr inte, det finns inga vanliga butiker som säljer indiemärken som CrowsToes.

      Radera
  4. Vilken härlig glöd det här lacket har.

    SvaraRadera
  5. Svar
    1. Ja, det är precis så fint som jag förväntat mig.

      Radera
  6. Jättevackert! Det var en lite oväntad, men väldigt lyckad, färgkombination!

    SvaraRadera
  7. Jättefint! Lila och koppar, en kombo jag älskar.

    SvaraRadera
  8. Det ser fint ut på dina bilder.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!