lördag 1 januari 2011

Zoya Gloria

Hej söta bloggläsare!

Jag hoppas ni inte är alltför bakis i dag. Jag och sambon drog oss hemåt strax efter tolvslaget i natt. Planen var att gå hem, en cirka 40 minuter lång promenad som inte kändes alltför lockande i snöstormen, men alla vet ju att det är fullkomligt omöjligt att få tag i en taxi på nyårsafton. Därför blev vi helt överlyckliga när vi lyckades vinka in en ledig taxi efter att ha gått i bara fem minuter. Yay!

Här är i alla fall första lacket att visas 2011, Zoya Gloria från vinterkollektionen Flames (f.d Fire & Ice). Det är ett varmt mellanrosa lack med skimmer i rosa och guld. Tyvärr är det här inte alls min typ av rosa, jag tycker den känns tråkig och... tantig. Det här känns som en färg som äldre damer kan ha på sina läppstift, typ.

Även om jag inte är förtjust i färgen så uppskattar jag finishen. Den är väldigt glittrig och vacker.

Formulan var också bra, jag fick full täckning med två lager.

Mitt betyg: 2/5

Sambons kommentar:
"Det där är en bra rosa."

English: Zoya Gloria is a warm medium pink with pink and gold shimmer. And while the finish is beautiful, I can't say I like this pink shade. I feel like this is a color my grandmother would wear. It feels old fashioned somehow.
The formula was good and it covered in two coats.

14 kommentarer:

  1. Själv ÄLSKADE jag Gloria. Där ser man hur olika det kan vara. ;)

    Gott nytt år! (Och jag är inte alls bakis fast jag hade tänkt att vara det litegranna.)

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte det var en alldeles underbar rosa! Men så fyller jag ju tant i år så det kanske är därför. LOL!

    Bakfull är jag aldrig. :)

    Gott nytt år!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det är fin på dina naglar.

    SvaraRadera
  4. Mrs Data: Ja, det verkar som att de flesta gillar Gloria utom jag. Och jag är inte heller bakis - så skönt! :-)

    Mia: Haha! När fyller man tant egentligen? :-)

    SminkJante: Tack, men tyvärr håller jag inte med alls. :-)

    SvaraRadera
  5. Jeg synes den var kjempefin, men jeg er jo svak for rosa, da. ;)

    SvaraRadera
  6. Håller med: tantig och tråkig färg..
    Jag såg ett nytt märke när jag var på ICA Maxi igår; NYX. Vet du nåt om det?

    SvaraRadera
  7. Inte bakis, älskar Gloria men håller med om att äldre damer kan ha den färgen på läppstiften! :D

    SvaraRadera
  8. "En bra rosa", vad söt han är :D

    SV: Äsch, vilket mönster det är kanske kvittar.
    Det är säkert lika hett - om inte hetare - med prickar eller så!

    SvaraRadera
  9. Vilket galet flyt med taxin men så ska det vara ibland :)

    Nej, Gloria är inget för mig heller, håller helt med om tantkänslan.

    SvaraRadera
  10. Varför bytte de namn? Vet du det?

    Inte bakis alls men lite dagen efter. Vi la oss halv 2 och lilleman vaknade 6 för mat och 8 för han tyckte att det var morgon

    SvaraRadera
  11. Solveig: Jag har kommit fram till att jag gillar rosa mer än vad jag tror. Men vissa nyanser går bort, den här bland annat. :-)

    Anna: Skönt att höra att jag inte är helt ensam om att inte falla för Glorias charm. Jag har ett par NYX-lack, men har inte testat något av dem. Men vad jag vet är det ett omtyckt märke.

    Sminkan: Ja, att äldre damer kan bära färgen behöver ju inte per automatik betyda att man inte gillar den. :-)

    Lillasyster: Visst är han? :-)

    Nailspotting: Ja, det var onekligen en bra start på det nya året. :-)

    Kajalpennan: Jag läste på någon amerikansk nagelblogg att det var på grund av någon upphovsrättstvist.

    SvaraRadera
  12. Hej!
    Jag va inne och läste på någon blogg jag aldrig varit inne på och ser din kommentar, går in och ser din visningsbild och utbrister: DET ÄR JU ANNE!! Jag vet inte om du vet vem jag är men du är kusin med min mamma, Carina! :)
    Ha det underbart!
    Kram Isabella Hedström

    SvaraRadera
  13. Isabella: Klart jag vet vem du är, även om det var länge sen vi sågs nu. Hoppas du har ett underbart utbytesår i USA! Och hälsa mamma! Kram! :-)

    SvaraRadera
  14. Jag tycker ju då att denna rosa är helt underbar. Lite speciell, inte bara nån vanlig rosa liksom.

    Jag var inte bakfull, dricker sällan så mycket alkohol på en gång.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!