söndag 30 januari 2011

OPI Guy Meets Gal-veston

OPI Guy Meets Gal-veston från vårens Texas-kollektion är ett korallrött jellylack.

Jellylack och missfärgade naglar går ju inte jättebra ihop eftersom jelliesar tenderar att vara skira. Det är inte så himla mycket missfärgat kvar, det mesta har växt bort, men det ser ändå inte så trevligt ut. Därför ville jag få Guy Meets Gal-veston så opak som möjlig så att missfärgningen inte lyste igenom. På bilderna har jag fem lager lack (inget överlack) och som ni ser har jag fortfarande VNL.

Om man har fina vita naglar, inte har något att dölja och inte är allergisk mot VNL så räcker det säkert med tre lager.

Formulan var ganska tunn och rinnig och lite jobbig att hantera när jag lackade första och andra lagret. Sen fick jag häng på det och resten av lackningen gick som en dans.

Den korallröda färgen är fin och riktigt somrig, men inte unik.

Mitt betyg: 2/5

Sambons kommentar: "Den är snygg! Rockstar-röd!

English: Guy Meets Gal-veston from the Texas collection is a coral red jelly. I wanted to build up opacity to cover up my discolored nails so I used five coats and as you can see I still have visible VNL. The formula was thin and runny and it made application a little troublesome for the first and second coat, but then I got the hang of it. I like the color, it's very spring and summer appropriate, but it's not at all unique.

7 kommentarer:

  1. Jättesnygg färg men tråkigt att det är så skir.. Jag gillar jellys men de måste ändå gå att bygga upp tycker jag! Har beställt ett par av Texas-jellisarna, så får se hur de är :)

    SvaraRadera
  2. Jag gillar verkligen färgen och finishen. Men vad har hänt med OPI? Jag brukar aldrig ha problem med deras formula men jag har inte köpt några Texaslack än. Det verkar som att många i kollektionen har lite jobbig formula? Men snyggt är det ändå, det går inte att komma ifrån. Är förtjust i Jellylack.:)

    SvaraRadera
  3. Nej, den kommer inte hamna i min samling. fem lager?! Förskräckligt!

    SvaraRadera
  4. Nailsbybellan: Eller hur, det här var väl skirt även för ett jellylack!

    Pamsan: Ja, Texas-kollektionen verkar tyvärr inte vara den bästa OPI gjort om man ser till formulan. Vet inte varför det varierar så från kollektion till kollektion?

    Sminkan: Nej, jag trodde inte att det här skulle falla dig på läppen. Håller med om att fem lager är åtminstone två mer än man mäktar med.

    SvaraRadera
  5. Fin färg, men usch vad jag avskyr lack som är tunna och rinniga.

    Hade hoppats på att detta lack skulle vara bra, gillar ju färgen.

    Älskar din blogg just för att du skriver så ärligt! Den besparar mig från att bli besviken på rinniga och tunna lack!

    SvaraRadera
  6. mmmmmm! alltid betagen när det serveras rött :)

    SvaraRadera
  7. Carina: Vad glad jag blir för din kommentar, det betyder mycket för mig att jag uppfattas som ärlig! :-)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!