söndag 11 januari 2015

Recenson: Rituals Miracle Scrub

Använder ni handskrubbar? För mig är det inte en måste ha-produkt, däremot en väldigt trevlig bonusprodukt. Rituals Miracle Scrub var en av finalisterna i nagelkategorin i förra årets Daisy Beauty Awards och det är en riktigt trevlig liten sak.

Skrubben är ganska tjock och trög i konsistensen och sprängfylld med skrubbkorn, mjukgörande oljor, sheasmör och dessutom berikad med ginseng och gingko baloba. Jag har använt den någon gång i veckan och när man sköljt av produkten är händerna ordentligt mjuka och lena och behöver inte smörjas in. Händerna ser fräscha och lite "föryngrade" ut efter användning, en effekt som såklart är tillfällig men ändå trevlig. Hur som helst är det en riktigt effektiv skrubb.

Mitt betyg: 5/5


Rituals Miracle Scrub kostar 115 kt/75 ml.

Do you use hand scrubs? I like them, even if I don't need them. Rituals Miracle Scrub was one of the finalists in the nail category of last year's Daisy Beauty Awards (Daisy Beauty is a swedish beauty magazine) and I was one of the jury members in that category.
This is a lovely and very effective hand scrub. The formula is very thick and contains, among other ingredients, shea butter, sunflower oil, ginseng and gingko baloba. I've used it about once a week and it leaves my hand super smooth and moisturised. I actually think my hands look a little younger right after I've used it, but that effect is of course just temporary. :-)

4 kommentarer:

  1. Åh denna vill jag definitivt testa på mina astorra händer!

    SvaraRadera
  2. Nix, använder inte handskrubbar. Men skulle jag få för mig att börja skulle jag kolla in denna, den låter riktigt bra:)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!