fredag 26 oktober 2012

Kiko #401

Holofredag igen! Jag bidrar med det sista holot från mitt arkiv, får jag ingen möjlighet att fota holo i helgen så blir jag frånvarande från denna festlighet ett tag framöver.

Det här är Kiko #401, ett aquablått lack med scattered holo. Effekten är inte lika imponerande som hos t.ex Jade och Glitter Gal, men den är klart bättre än hos A-England. Den bildar regnbågar i solen, men kanske inte av den mest imponerande sorten.



 Formulan var tjock, men lättlackad. Två lager täcker.

Mitt betyg: 4/5

Kiko #401 is a an aqua blue, scattered holo. The holographic effect isn't the most impressive that I've seen, but it's definitely not the worst either. I like it!
The formula is thick, but easy to use. Two coats is enough for full coverage.

22 kommentarer:

  1. Den är fin! Jag gillar verkligen den blå nyansen.

    SvaraRadera
  2. Väldigt fin färg och lagom med holo. Gör inget att det inte är galna regnbågar. Det är vackert ändå.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det behöver inte vara någon superdupereffekt för att jag ska bli nöjd. Tycker om många mesholos. :-)

      Radera
  3. Vackert, även om det inte är spektakulärt :)

    SvaraRadera
  4. Kanonfin färg! Jag gillar verkligen den här nyansen av blått.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tycker också den är vacker. :-)

      Radera
  5. Jag gillar ändå sånna här lite mer lågmälda holos också, om man bara tar dem för vad dem är. Ofta lätta att ha och göra med och kräver inte en massa specialbehandling... Färgen var jättefin på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag tyckte också att det passade mig bra.

      Radera
  6. Jättefin!
    Hur lik är den UP Colours Verde 360?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen aning, äger inget från Up Colours.

      Radera
  7. Vacker färg. Uppfriskande. Jag gillar nyansen. Och alla holo kan inte vara maxade, det skulle inte heller vara roligt.

    SvaraRadera
  8. Nejmen asch, den var ju fin! Vart får man tag i Kiko?

    SvaraRadera
  9. Härlig basfärg i det! Att det sen är holo är ju bara en bonus :)

    SvaraRadera
  10. Det var riktigt fint, jag gillar också färgen...

    SvaraRadera
  11. Vilken underbar färg det är på detta!

    SvaraRadera
  12. Tyckte också om basfärgen, än sen om det inte är galna regnbågar? De finns ju fortfarande där:)

    SvaraRadera
  13. Det här var ungefär hur fint som helst på dig!

    SvaraRadera
  14. Fel, fel, fel... Du har inte varit världens sämsta bloggerska! Tvärt om, du är världens bästa bloggerska, men du har inte haft TID att göra några inlägg senaste tiden.
    Jag följer alltid din blogg det första jag gör när jag kommer till jobbet! Och det är lika spännande varje dag att se vad du har valt och hur du rankat. Det är super! Jag går mycket på dina rekommendationer, eftersom du och jag har samma smak.
    Det skulle vara kul om du berättade hur ditt intresse för nagellack har uppkommit, hur många lack du har osv. Lite bakgrund helt enkelt till ditt intresse.
    Många kramar
    Maria

    SvaraRadera

Kommentera gärna!