tisdag 4 januari 2011

BB Couture Moon Over Manhattan

Den här månaden är månadens märke hos Nailmail BB Couture. Jag har beställt sju lack som jag är hemskt sugen på, men kom på att jag faktiskt inte testat alla jag beställde förra gången Nailmail hade BB Couture. Så jag tänkte försöka beta mig igenom de som är kvar.

Det här är Moon Over Manhattan, ett dovt mellanblått lack med ganska subtilt silverskimmer.

Precis som många av de BB Couture-lack jag testat förut så är formulan på Moon Over Manhattan väldigt tunn. Det är ändå lätt att lacka med och täcker med två lager.

Det här är en vilsam och harmonisk blå nyans. Den är verkligen inte skrikig utan snarare dämpad i tonen. Jag gillar!
Mitt betyg: 4/5

Sambons kommentar: "Börjar det bli vår eller vad är det som händer? I like it!"

English: BB Couture Moon Over Manhattan is really serene, muted medium blue with subtle silver shimmer. I love how calm and easy it looks, there's nothing attention seeking at all over it. And even though I love bright, bold colors more than anything, sometimes it's really nice to wear something understated. The formula was thin, but it didn't cause any problems and it's opaque after two coats.

11 kommentarer:

  1. Just den här prioriterade jag bort vid förra BB Couture-utskicket. Dessvärre finns det ju hur många fina som helst och jag kan inte välja. Blir alldeles galen av beslutsångest.
    Det jag skulle säga är att lacket ser jättefint ut men jag tror det finns några andra som vunnit mitt hjärta lite mer. :)
    Och sambon är på G! :) Den kommentaren var riktigt skön! :D

    SvaraRadera
  2. Så fint! Det är verkligen en superhärlig färg

    SvaraRadera
  3. Jättefin och härlig blå nyans:) Gillar!

    SvaraRadera
  4. Jäklar, min BB Couture wishlist är milslång!! Den här ligger nästan överst :). Sjukt snygg! Och ja, visst är det snart vår? Tjoho!

    SvaraRadera
  5. Den var jättesnygg! Jag hoppar dock över BB Couture den här gången, håller precis på att sälja av nagellack i min blogg. Börjar få platsbrist ...

    SvaraRadera
  6. Det där är jättefint, men får se om det blir det denna gång.
    Har redan 28 st på listan, och kan köpa MAX 10!
    Jaa, visa alla BB du har kvar så man får se :)

    SvaraRadera
  7. Vad kul att du visade just det här, som jag har på min önskelista inför beställning hos Nailmail! Jättefint, verkligen! :-)Jag har inte beställt än, har beslutsångest, det finns så många jag är sugen på...Har du fler BB att visa snart?

    SvaraRadera
  8. Pamsan: Jag håller med dig, det finns många BB Couture-lack som är mer slående än detta. Ska bli spännande att se vilka du har beställt sen!

    Annie: Jag med, det är en jättefin blå!

    Nail polish junkie: Ja, visst är den tjusig.

    Nailsbybellan: Min är också toklång! Beställde som sagt sju lack, men jag vill ha många fler! :-)

    Språkvårdaren: För många nagellack?! Hoppar över BB Couture?! *svimmar*

    Lois: Me too! :-)

    Andrea: Förstår att det är svårt att välja, BBC har ju så många snygga lack! Lycka till! :-)

    Marie: Ja, det kommer några fler BB Couture om ett par dagar!

    SvaraRadera
  9. Jag är liten kluven till denna. Den är supersnygg men på mig blev den liksom jeansblå i vissa ljus och det kändes inte så kul. Men BB C lack är suveräna. Jag har inte fått något som jag är missnöjd med. Valde 4 st i nästa utskick :-)

    SvaraRadera
  10. Veronica: Jag tycker iofs att jeansblått låter ganska fint! :-)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!