tisdag 7 december 2010

China Glaze Party Hearty

Jag är precis hemkommen från säsongens andra julbord. Dagen till ära hade jag plockat fram Party Hearty från China Glazes julkollektion.

Jag började med tre lager av vita Ooh La La från Color Club och sen avslutade jag med två lager av Party Hearty. De flesta av er har väl redan sett Party Hearty så många gånger att ni är väl bekanta med det, men för er som inte gjort det kan jag berätta att det består av hexagonformat rött glitter, lite mindre gröna hexagoner och små fyrkantiga (tror jag åtminstone) guldglitter i en klar bas.

Ovanstående bilder är tagna i lampljus.

Jag blev faktiskt himla förtjust i den här kombon. Det kändes riktigt juligt och glatt. Glittret vill inte riktigt fördela sig jämnt över nageln, men jag är inte så petig med sånt.

Jag kommer definitivt att använda Party Hearty fler gånger och gärna över vitt igen.

Mitt betyg: 4/5

Sambons kommentar: "Jag tycker det är lite för mycket vitt, jag tycker att du kunde ha använt fler lager av glittret."

English: Today I wore Party Hearty for the first time. This is two coats over three coats of Ooh La La from Color Club. I'm so excited over this polish, I just think it's so fun and cheerful. A great christmas polish.

11 kommentarer:

  1. Det var helsnyggt på vitt, det trodde jag faktiskt inte innan! Tummen upp!

    SvaraRadera
  2. Vilken kombo! Hur snyggt som helst. Har inte provat Party Hearty än men jag kan lova att jag är sugen. :)

    SvaraRadera
  3. Åhh jaa, älskar allt glitter över vitt. Haha. Men har faktiskt inte provat med Party Hearty än! Jäklar, jag får såå mycket roliga idéer nu! Hur ska jag hinna allt det här! :D

    SvaraRadera
  4. Du har fått en Beautiful Blogger Award av mig!

    Jag testade nyss Party Hearty över svart, och jag gillade det mer än jag trodde att jag skulle göra! Det är bättre i verkligheten än på bild.

    SvaraRadera
  5. Hej där.

    den där kombon föll mig verkligen i smaken:) Älskar vitt så det där är nog något jag ska köra på själv. Måste bara köpa mig ett vitt lack först:)

    Ha en bra dag.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Apropå vitt: kan du tipsa om ett vitt skimmerlack?

    SvaraRadera
  7. Ooh!! Jättesnyggt på vitt ju!

    SvaraRadera
  8. Så fint över en vit bas! Hoppade faktiskt PH då jag beställde från TD, tror att den kommer med nästa gång :)

    SvaraRadera
  9. Lillasyster: Tack, jag såg det på någon annan blogg, men har helt glömt vilken och tyckte det var fint. Och jag är såå nöjd! :-)

    Pamsan: Ja, det är verkligen roligt! Måste testa det över lite andra färger också. :-)

    Nailsbybellan: Det här är nog första gången jag testat glitter över vitt faktiskt. Men det lär inte bli den sista!

    Darling: Eller hur, jag blev supernöjd!

    Nageldraken: Det blev jättefint över svart med. Och tack för awarden! :-)

    Nail polish junkie: Ja, jag tyckte det blev fint med en vit bas, men kan tänka mig att det skulle vara fint ovanpå många andra färger också. :-)

    Sarah: Jag har faktiskt inte alls många vita lack, men Ooh La La har lite skimmer sig. Fast det är inte speciellt framträdande.

    Annie: Tack! :-)

    Emma: Jag tycker absolut att du ska köpa det, det är så unikt att det är värt att äga. :-)

    SvaraRadera
  10. Åh, jag måste fråga, hur får man tag på det lacket? Jag har ingen koll på internetbutiker (förutom Eleven.se, och där finns den inte), och har hittills inte hittat den på varken Åhléns, Kicks eller Pub (bor i Sthlm), och jag vet verkligen inte var mer jag kan leta!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!