måndag 30 januari 2017

Essie Gel Couture - Bubbles Only

Nej, det blev ju inte mycket bloggat förra veckan. Jag har helt enkelt inte haft någon ork/lust till att blogga. Jag har haft fullt upp med jobb och omställningen att inte längre hänga med Tuva hela dagarna. I helgen har jag varit ensam med Tuva och Ozzy eftersom sambon varit i Åre och åkt skidor. 

Nåja, den här veckan ska jag försöka skärpa mig lite, fast jag har ganska fullt upp de närmsta dagarna.

Jag tänkte börja med lacket som pryder mina naglar i dag. Essie Gel Couture - Bubbles Only. Ett galet snyggt djuprött krämlack. Den här färgen är så jag, om jag inte vet vad jag vill ha för något på naglarna så landar jag oftast i något rött.




Formulan var bra, kanske något rinnig. Lacket är glansigt och fint på egen hand, men jag avslutade förstås ändå med topplack. Två lager ger full täckning.

I know I've been a bad blogger lately, but I'm trying to not to force myself those days when I just don't have time/energy for posting anything. Hopefully I'll have more time this week, but we'll see. Today I thought I'd share with you the polish I'm wearing right now. The beautiful Bubbles Only from Essie Gel Couture. A deep red creme. When I'm not sure what I feel like wearing I often end up choosing a classic red. Just love them! This one has a nice formula, perhaps a tad bit runny. It's nice and shiny on it's own, but I finished with a top coat like I always do. Two coats gave me complete coverage. 

4 kommentarer:

  1. Fullt förståeligt att din vecka var intensiv även utan att blogga, måste vara en jättestor omställning både för dig och för Tuva. Börjar hon dagis eller är din sambo föräldraledig?

    Det här lacket är så snyggt! Har testat det innan det flyttade vidare till Ann Sofi och jag gillade det verkligen!

    SvaraRadera
  2. Jag har också det här lacket och jag älskar det! Det ser jättefint ut på dina naglar :)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!