måndag 9 januari 2017

Nail Pattern Boldness - Ichabod Crane

I går fick jag äntligen tid att lacka om naglarna igen och valet föll på Nail Pattern Boldness - Ichabod Crane. Jag är lite osäker på hur det här har kommit i min ägo, jag tror att jag fått det i present av någon i min lackgrupp på FB, men jag har glömt att lägga in en anteckning om det i mitt spreadsheet så jag är faktiskt inte helt hundra. 

Det släpptes i alla fall med the trion The Legend of Sleepy Hollow som släpptes till Halloween 2014. Det är ett apelsinorange holo. Jag är hyfsat säker på att jag inte har något annat holografiskt lack i den här färgen sedan tidigare, det känns hyfsat unikt. Och helt perfekt att bära nu under semestern, det gör sig ypperligt i det här soliga klimatet. :-)



Formulan var lite småknepig faktiskt, på ett sätt jag inte är van vid att holos är längre. Det ville gärna bilda vallar och på ett ställe fick jag faktiskt en "bald spot" när jag försökte jämna ut det. Det är dessutom lite skirt så jag behövde tre lager för att det skulle täcka helt. Ingen höjdarformula alltså, men det var absolut värt mödan för att få nöjet att bära en så härlig orange holo.

Mitt betyg: 3/5

I can't remember how I required Nail Pattern Boldness Ichabod Crane, I think I might have gotten it from my birhtday group on FB, but I've forgotten to note it in my spread sheet so I'm not sure. It was released with the trio The Legend of Sleepy Hollow in 2014 and it's a really pretty holo. The color is still fairly unusual I think. The formula was a bit tricky, it had a tendency to leave ridges and I even ended up with a bald spot when I tried to even it out. It was also a little sheer so I needed to do three coats to make it cover completely. Far from perfect formula that is, but I think it was worth it since I really like that orange holo. :-)

8 kommentarer:

  1. Det ser väldigt fint ut men jag tycker kanske inte att färgen känns så Ichabod precis. Tråkigt med formulan, indielack lider ju sällan av holosjuka men denna har tydligen fått sig en släng:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag blev lite förvånad faktiskt, de flesta holos i dag är ju lika lätta att lacka med som vilket annat lack som helst.

      Radera
  2. Svar
    1. Ja, det var lite trist, men värt det. :-)

      Radera
  3. Det ser så himla vackert ut! Jag tror jag har ett oranget holo men inte detta :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har nog ett eller två orangea holo sen innan, men inte i just den här nyansen. :-)

      Radera
  4. Ser ut att vara värt besväret med lackningen, så snyggt och jag förstår att det passar bra i värmen (#) /Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är härligt att få tillfälle att använda sommarfärger mitt i vintern! :-)

      Radera

Kommentera gärna!