måndag 25 augusti 2014

Essie Strutt Your Stuff

Jag har inte varit med på blå måndag på länge, men i  dag är det dags. Jag har Essie Strutt Your Stuff åt er, ett härligt blått krämlack som släpptes med Essies sommarkollektion.

Vissa lack har ju en tendens att bli snyggare på bild än vad man upplever dem i verkligheten. Med Strutt Your Stuff är det precis tvärtom. Det är snyggare i verkligheten. Jag har burit detta två gånger och jag älskar det. Det är knalligare i verkligheten än vad det ser ut att vara på mina bilder.


 Essie är nog det märke jag tycker är mest ojämnt när det gäller formulan. Ibland är formulan klockren, men många gånger är dålig. Det här lacket har dock en klockren formula. Den är lagom tjock och superkrämig. Vansinnigt bra! Lacket torkar väldigt glansigt även utan topplack, men jag använder förstås alltid topplack. Det här är tre lager.

Mitt betyg: 4/5

Sen måste jag bjuda på en bonusbild i dag. Ozzy snodde nämligen flaskan och ville leka med den. Jag tog såklart tillbaka den så att han inte gjorde sig illa, men var tvungen att ta en snabb bild innan. :-)


Visst är han GULLIG? Jag orkar inte med hur söt han är, haha.

Titta in hos Tove på Nail Me för fler blå manikyrer!

Essie Strutt Your Stuff was released with the summer collection and it's a lovely bright blue shade, brighter than my pictures suggest. I really love this and have worn it twice already. The formula is great, very smooth and creamy. I'm wearing three coats in the pictures. I'm throwing in a bonus picture of Ozzy, he stole the bottle after I had used it. I can't believe how cute he is. I can't seem to get used to his cuteness. :-)

23 kommentarer:

  1. Men hjälp så söt vovsingen är. :) Lacket är också fint men inte så där så att jag måste köpa det på studs.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker ju då att Ozzy är sötare än lacket och jag gillar verkligen lacket. Funderar på att bli hundnappare känner jag. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inget lack klår Ozzy - så är det bara!

      Radera
  3. I have it and love the color :) Somehow it stains much when removed.

    SvaraRadera
    Svar
    1. It did? I had no problems with staining at all.

      Radera
  4. Superfin blå färg! Men Ozzie är finast ändå, jag förstår att du inte kan vänja dig, en sådan sötnos går inte att inte oh-a och ah-a över varje dag. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart Ozzy är finast! Han ligger här bredvid mig och dunar och jag kan inte sluta gosa med honom!

      Radera
  5. Alltså dom ögonen! Han är ju helt underbar lille Ozzy. Lacket ser också riktigt snyggt ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst har han fantastiska ögon! Så söta!

      Radera
  6. Hihi både ett sött lack och en supersöt Ozzy som du visar upp idag. <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag var bara tvungen att dela med mig av bilden på honom. :-)

      Radera
  7. Han är sjukt söt! Lacket är jättefint också men som vanligt när Ozzy är med så snor han showen. Förstår verkligen att det inte är lätt att vara uppfostrande och sträng mot en så löjligt söt vovve:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag går runt och pratar med bebisröst hela tiden, sjukt irriterande. :-)

      Radera
  8. Ååååh, vovve! (Förvandlas till drägglande idiot.) :-D
    Lacket är också riktigt härligt, men Ozzy snor liksom showen i det här inlägget, är jag rädd för.

    SvaraRadera
  9. Oh wow what a lovely blue! I do like this. :-)

    Ozzy looks super cute! I cannot believe how big he's getting! I just want to cuddle him :-)

    SvaraRadera
  10. Åhhhhh, vilken sötnos!!! Lackbilderna försvinner liksom obemärkt när Ozzy är med i inlägget. :-)

    SvaraRadera
  11. Vilken söt hund ni har! Och vad han har vuxit sedan ni hämtade honom!! Lägg gärna in fler bilder framöver...
    Lacket då?!? Ja, det tycker jag var fint. Jag känner ändå inte ett behov att springa och köpa det ändå. Men det ser bra ut!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  12. Men sötvovven då! ♥
    Jag valde mellan det där lacket och det som jag visade igår, Im Addicted (den senare vann på namnet). Tyvärr var formulan på den inget vidare så jag borde nog valt samma som du istället...

    SvaraRadera
  13. Fint lack men ännu finare hund! :) Ser fram emot att få se fler bilder på honom när han växer :)

    SvaraRadera
  14. Härligt lack. Fantastisk fin blå färg!

    SvaraRadera
  15. Ozzy är verkligen supersöt :) Och fint lack också!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!