tisdag 7 juni 2011

Tromborg Euterpe

I dag har jag testat ett, för mig, helt nytt märke, danska Tromborg. De har utökat sitt utbud med nagellack och jag fick detta, Euterpe, av en kompis som i sin tur fått det i ett pressutskick. Jag var tvungen att googla namnet och det visade sig att Euterpe var musikens musa i den grekiska mytologin. Det verkar som att Tromborg inspirerats både av den grekiska och den romerska mytologin när de namnsatt sina lack, vilket jag tycker är lite kul.

Så till lacket. Euterpe är ett skirt ljusrosa lack som drar lite åt beige. Varken kräm eller jelly, skulle jag säga. Jag tror egentligen att det är meningen att man ska bära det mer skirt, för första lagret gav knappt någon färg alls. Efter fyra lager ser det ut som på bilderna. Inte helt opakt, men det fick duga.

Den här rosa nyansen passar inte min hudton särskilt bra. Jag tycker det ser något bättre ut inomhus, men i solen ser det ganska läskigt ut.

Vad gäller formulan så var den mycket trevlig att jobba med. Jag gillade dessutom borsten som är precis lagom styv och varken för lång eller kort, för tunn eller för tjock.

Nackdelar då? Ja, priset är ju inte så kul. 195 kr/10 ml. Det är jag extremt sällan villig att betala för ett lack. Då ska det vara väldigt unikt. Och när jag ser färgutbudet som Tromborg saluför så ser jag ingenting som ser särskilt spännande ut. För att se en bild på alla lacken kan ni kolla in det här inlägget hos Lipglossbitch.

Jag googlade för att se om jag kunde hitta några återförsäljare av Tromborg och fann att e-beautyshop.com har lacken i sitt sortiment.

Mitt betyg: 3/5

Sambons kommentar: "Jag tycker inte det där är så snyggt. Det ser ut som att du saknar naglar."

English: Today I tried a brand that's new to me, Tromborg. Euterpe is a very pale pink that leans a little beige. I think this is meant to be worn sheer, but that's just not for me. So I did four coats which didn't make it completely opaque, but acceptably so. I don't think this shade goes that well with my skintone, it would probably suit darker skin better. The formula and brush was very nice though.

6 kommentarer:

  1. Nä, just den nyansen var inget bra :(

    Hade gärna testat deras sortiment, men bara ifall de hade sålt sina lack på stan så att jag kan testa mig fram tills jag hittar en nyans jag gillar.

    SvaraRadera
  2. Ser faktiskt lite väl nude ut på dig för att jag ska tycka att det var snyggt, men av någon anledning gillar jag det lite ändå. Priset däremot.. pfft.

    SvaraRadera
  3. Jag är kluven. På andra tycker jag det är väldigt fint med den här typen av lack men när jag själv bär såna här nude-färger blir jag uttråkad direkt.

    SvaraRadera
  4. Men hallå, vilket löjligt pris! Det skulle jag aldrig betala för ett nagellack.

    SvaraRadera
  5. Carina: Nej, till det priset vill man inte gärna riskera att bli besviken.

    Chaosophia: Eller hur, hutlöst dyrt är vad det är. Åtminstone oss som köper nagellack i drivor! :-)

    Pamsan: Jag kan säga att jag lackade om inom några timmar. :-)

    Martine: Nej, det alldeles för dyrt för mig också.

    SvaraRadera
  6. jag har sett Tromborgs grejer på Illums på Hamngatan i Sthlm, om nån vill gå dit och kolla. Men priset är fortfarande ruggigt :S

    SvaraRadera

Kommentera gärna!