fredag 24 juni 2011

OPI I Eat Mainely Lobster - årets midsommarmanikyr

Förra året bar jag China Glaze Pool Party. I år fick det bli I Eat Mainely Lobster från OPI:s kommande höstkollektion Touring America. Jag tror det kommer passa fint till klänningen jag ska ha på mig i dag. Det är ett oerhört sött korallrosa lack med väldigt subtilt guldskimmer. Skimret syns i solen, i övriga ljusförhållanden är det i princip osynligt, men gör att lacket ser glansigt och fint ut.

Formulan var ren och skär perfektion. Jag körde på tre lager, men egentligen täckte det redan vid två.

Jag tittade lite i samlingen och hittade två lack som liknar detta något sånär i färgen. Det ena är China Glaze High Hopes. High Hopes är dock något mörkare och saknar såklart skimret. Det andra är Essie Cute As A Button, men det är lite mer rosa och ett par nyanser ljusare och saknar också skimmer. Ingen dupe, alltså.

Mitt betyg: 4/5

Sambons kommentar: "Nä."

English: Today is midsummers eve here in Sweden. For todays manicure I chose OPI I Eat Mainely Lobster since I think it will go nicely with the dress I'm wearing. It's a lovely coral pink with subtle gold shimmer. The shimmer is visible in the sun, but in any other lighting it's pretty much invisible. The formula was like a dream and it covers in two coats, though I'm wearing three in the pictures.

8 kommentarer:

  1. Känns som ett mer opakt OPI - Bright Lights-Big Color. Typ.

    SvaraRadera
  2. Fint! Detta vill jag verkligen ha, men jag vill hade genast, och inte till hösten...

    Glad midsommar!

    SvaraRadera
  3. This is such a beautiful color! I'm looking forwards to it! It's one of my favourite from Touring America, I believe!

    great blog! I'm following!

    SvaraRadera
  4. very pretty coral shade, I love it on you

    SvaraRadera
  5. Awesome, I'm going to Maine at the end of the summer and need to get this shade!!!

    SvaraRadera
  6. Jag håller med sambon nä. Inte min typ av färg...

    SvaraRadera
  7. Sarah: Jag såg din swatch, men tycker att det ser mer rosa ut.

    Kerstin: Ja, det är ju en perfekt sommarfärg!

    Nailderella: Yes, it was one of the first to catch my eye as well. And thanks for following! :-)

    Hermetic: Thank you, I loved wearing it!

    Gotham polish: I'd love to go to Maine sometime! :-)

    Emma P: Nej, man kan ju inte gilla allt. Men jag trodde faktiskt att sambon skulle digga detta. :-)

    SvaraRadera
  8. Jag har High Hopes just nu. :D

    Det här var snyggt men kanske inte så snyggt att jag måste äga det. Vi får se...

    SvaraRadera

Kommentera gärna!