söndag 10 november 2013

OPI All Sparkly and Gold

Jag har fortfarande rätt många av OPI:s jullack kvar att visa, kollektionen bestod ju av hela 18 lack. Så vi betar av en till av dem i dag. All Sparkly and Gold består av microglitter i guld. Det skiljer sig lite från andra guldglitterlack då jag uppfattar guldnyansen som lite mörkare än vanligt, jag skulle beskriva färgen som "antique gold".


 
 Det funkar alldeles utmärkt att bära på egen hand, på bilderna ser ni två lager. Jag avslutade sen med ett lager Nail Pattern Boldness Glitter Food och ett lager Seche Vite och det gav mig en helt slät manikyr. Jag behövde inte heller fylla på med mer topplack efter ett tag utan manikyren höll sig slät i fem dagar.

Det är otroligt glittrigt och fint, särskilt i elektriskt ljus.

Mitt betyg: 4/5

OPI All Sparkly and Gold is an antique gold micro glitter, released with the Mariah Carey Christmas collection. It's very sparkly, especially in electic lighting. You don't need a ton of top coat to get a smooth surface either, i used one coat of Nail Pattern Boldness Glitter Food and then one coat of Seche Vite and that was enough to keep my mani smooth for five days.

15 kommentarer:

  1. Den glittrar fint men jag tror att det hade varit klädsammare om basfärgen hade varit lite ljusare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar det som det är, det känns som att det skiljer sig lite från de många andra guldglitter som finns.

      Radera
  2. Vackert! Instämmer dock med Emma om att det nog varit snyggare om basfärgen varit lite ljusare. Men lacket får mig verkligen att tänka på de glittriga rosetterna som vi hänger i julgranen hos mamma och pappa varje år :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar att basen är lite mörkare. :-)

      Radera
  3. För o vara ett glitterlack utan olika stl på glittret så hade det ett underbart djup!

    SvaraRadera
  4. Snyggt! Kan tänka mig att det här vore extra fint som gradient till bruna lack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men ja, det skulle nog vara skitsnyggt! Det måste jag testa! Tack för idén!

      Radera
  5. Jag älskar glitter. Fint att veta att det kommer fler glitter från OPI. Jag är så sugen på dem, men här i Norge är det bara Cubus som säljer OPI och de kommer sällan med nyheterna. :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad trist! Tur att det finns nätshoppar då!

      Radera
  6. Det här gillade jag verkligen. Otroligt fint och glittrigt. Gillar också den mörkare basen, det ger lacket något speciellt.

    SvaraRadera
  7. Kul med ett guldglittrigt som inte är julguldigt, men för min del känns det som lite för mörkt.

    SvaraRadera
  8. Jag gillade också det här lacket. Tycker det är en läcker färg!

    SvaraRadera
  9. Unikt med den basen! Kul att se något nytt från OPI.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!