fredag 12 mars 2010

China Glaze Atlantis

Eftersom det är fredag och jag ska på fest i kväll vill jag såklart ha festliga naglar. Valet föll på China Glaze Atlantis. Det består av massor av holografiska, ganska stora glitterpartiklar i en havsgrön jellybas. På bilderna har jag tre lager, men det hade inte mått dåligt av ett fjärde lager. Jag har toppat med två lager Seche Vite för att få bort lite av den grova ytan som blir av glittret.



Jag älskar China Glazes "Specialty"-kollektion som släpptes i höstas. Där finns massor av lite mer udda glitterlack. Kollektionen består av hela 50 lack så jag har än så länge bara köpt på mig ett fåtal av dem. Men många lack lockar! Vad jag vet finns ingen butik i Sverige som säljer "Specialty"-kollektionen, men säljaren Nagelglädje på Tradera har en del av dem. Jag har köpt mina från Transdesign.com.


Mitt betyg:
5/5

Sambons kommentar:
"Det är som om schlagerfestivalen och Saturday Night Fever fått barn ihop. Väldigt fint."

8 kommentarer:

  1. Wow, jag börjar gilla dessa glittriga nagellack med större holografiska bitarna i.

    Har du sett/hört om företaget Nailmail? Där du får hemskickat varje månad ett nytt nagellack.

    SvaraRadera
  2. Åh, det ser så fint ut. Suktar verkligen efter de där glitterlacken men det har inte blivit av att jag beställt några än. Men snart tror jag det blir en beställning hos Transdesign. Som jag längtar... :)

    SvaraRadera
  3. Frida H: Ja, det är kul med glitter! Och jag har varit en trogen kund hos Nailmail ända sedan starten. Älskar Nailmail! :-D

    Pamsan: Jag är också sugen på en beställning hos Transdesign. Går in någon gång varje dag och fyller varukorgen med massa härligheter för att sen intala mig att jag måste vänta tills jag för lön, haha! :-)

    SvaraRadera
  4. hej mycket bra blogg följer den nu!
    Funderar med på att beställa är så sugen men undrar lite om du får betala massor i frakt, tull mm? eller om det är smidigt?
    Massor med kramar och en trevlig helg till dig
    Julia

    SvaraRadera
  5. wow, effektfullt o läckert!!

    SvaraRadera
  6. Sminkan: Tack! :-)

    Julia: När jag beställer från Transdesign väljer jag alltid deras small flat rate box för 19 dollar som fraktalternativ och i den får det plats nio lack. Jag har bara åkt på tull en gång och då har jag gjort många beställningar. Men egentligen bör man alltid räkna med att åka på tull och se det som en bonus när man klarar sig. Trevlig helg på dig med! :-)

    Peter: Ja, effektfullt är en träffande beskrivning av det här lacket. :-)

    SvaraRadera
  7. Hej! En sak med glitterlack jag undrar över, har en del men använder de aldrig för de är så svåra att få av. Finns det några tips? Ett jag har biter inget på utan man måste typ skala av det och då skadas ju naglarna otroligt myckt.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!