måndag 26 juni 2017

Depend 7Day - Shocking Neon

I dag har jag ett till lack från Depend 7Days neonkollektion, Neon Attitude, till er. Den här gången är det Shocking Neon som är neongul. Inte det mest neoniga neongula jag har i min samling, men absolut neon. 

Precis som de andra lacken i kollektionen så torkar det till en matt yta.



Tyvärr tyckte jag att den här hade lite knepig formula. Även efter tre lager är det lite ojämnt, även om det inte syntes lika mycket i verkligheten som det gör på bilderna. Nej, jag är inte jätteförtjust i det här lacket. Har så många andra gula neoner som jag tycker mycket bättre om.

Mitt betyg: 2/5

Depend 7Day - Shocking Neon was released with the Neon Attitude collection. It's a neon yellow with matte finish. Not the brightest neon yellow I have in my collection, but bright enough. Unfortunately I didn't really get along with the formula, it wanted to go on uneven and not even the third coat evened it out. It's not as obvious in real life as it is in the pictures, but still. 

4 kommentarer:

  1. NÄ usch... den känns inte lockande alls.

    SvaraRadera
  2. Jag gillar det, tyckte formula var rätt bra för att vara neon. Dock håller jag med om neonigheten, det hade varit kul om den hade lyst lite mer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte formulan på denna var sämre än den orangeas. Får se hur jag upplever resten. :-)

      Radera

Kommentera gärna!