tisdag 23 augusti 2016

Finger Lickin' Lacquer - Subspace

Finger Lickin' Lacquer (numera Bohemian Polish) Subspace har jag fått i present av min fina födelsedagsgrupp på Facebook. Det var ett helt nytt märke för mig och jag tyckte det såg fantastiskt ut i flaskan - en riktig glitterbomb! Som vanligt dröjde det ändå ett bra tag innan det äntligen åkte på naglarna.

Tyvärr är jag inte jätteförtjust i hur det ser ut på. Det är hexglitter och fyrkantigt glitter i alla möjliga färger, jag ser bland annat rött, rosa, guld och grönt. Vi har också prismatiskt microglitter. Så långt är jag nöjd, jag har inget emot multifärgat glitter. Jag tror att det är basen som gör att jag inte riktigt faller för det på nageln. Basen är en mellanblå metallic. Hade det varit en jellybas (eller kanske en crelly) så hade jag nog tyckt att det fungerade mycket bättre. Nu känns det lite väl rörigt och stökigt.


Formulan är lätt att lacka med trots den stora mängden glitter. Två lager ger full täckning vilket är kanon. Torktiden var tyvärr lång trots snabbtorkande topplack.

Mitt betyg: 2/5

Det var i alla fall roligt att testa ett lack från märket, jag gillar namnet Finger Lickin' Lacquer och tycker nästan det är synd att de bytt. 

Finger Lickin' Lacquer (now Bohemian Polish) Subspace was a gift from my awesome birthday group on Facebook. I hadn't heard of the brand before so I was super excited to get a bottle and I thought Subspace looked amazing in the bottle. A true glitter fest! Unfortunately I can't say I love it on my nails. It's a medium blue metallic base with hex and square glitter in many different colors, I see red, pink, gold and green to name a few. There's also prismatic micro glitter. I think it's the metallic base that doesn't work for me. I think I would have preferred a jelly (or perhaps a crelly) base. Now it feels a little too messy for me. The formula was easy to apply and covered with two coats. The drying time was long though, even though I finished with quickdrying top coat. And even if I didn't fall head over heels for Subspace I'm thrilled that I got to try Finger Lickin' Lacquer (love that name, wonder why they changed it?).

3 kommentarer:

  1. It's really cute, but for me a a little bit too much - but then again, I never really wear glitter polish LOL

    SvaraRadera
  2. Verkligen verkligen snyggare i flaskan... nåja, det kan ju inte vara vinst hver gang! ;) /Linda (orkar inte logga in på google, haha)

    SvaraRadera
  3. Lovely glitter

    --Sony
    http://nailscontext.blogspot.com/

    SvaraRadera

Kommentera gärna!