fredag 8 juli 2016

Lemming Lacquer - Miss the Misery

Jag har haft fullt upp i dag, men lyckades till slut få tid över att lacka naglarna. Valet föll på Lemming Lacquer Miss the Misery så att jag kan vara med på inofficiell holofredag hos Sminkan & Emma.

Miss the Misery släpptes med kollektionen The Music collection Vol. 1 och beskrivs som ett "svartvinbärsfärgat" holo. Mörkt, mörkt lila alltså. Och visst kan jag ana den lila tonen ibland, men helt ärligt ser det mest svart ut. Den holografiska effekten är inte jättestark, men änd fin. Kort sagt tycker jag om lacket, men önskar att det var lite mer tydligt att det är mörklila och inte svart. Hade det varit snäppet ljusare hade det fått full pott.




Formulan var tjock, men lättlackad. Det täcker nästan med ett lager, men jag behövde två lager för att det skulle täcka helt.

Mitt betyg: 3/5

Lemming Lacquer Miss the Misery was released with The Music Collection Vol. 1. It's described as a black currant holographic. I can sometimes see that it has a very dark purple base, but really, most of the time it just looks black. The holo effect isn't the strongest, but nice. I like it, but wish it had been a tad bit lighter in color, so it was a little more obvious that it's purple. The formula was thick, but easy  to apply. It's nearly a one-coater, but I did two coats.

4 kommentarer:

  1. What a vampy and gorgeous beauty!!!

    SvaraRadera
  2. Men så läckert! Först trodde jag att det var svart, det är ju så mörkt men när man tittar noggrannare är det ju en jättevacker färg!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!