måndag 22 februari 2016

Eat, Sleep, Polish - Change

Vad helgerna susar förbi! Vi har haft fullt upp och jag har knappt suttit vid datorn överhuvudtaget så något bloggande har inte hunnits med. 

Nu är det i alla fall måndag igen och den är blå, precis som den ska vara. Mitt bidrag är Change från Eat, Sleep, Polish. Jag hade faktiskt inte hört talas om det här indiemärket innan jag fick detta i present i min födelsedagsgrupp. Finns det något roligare än att testa nya indiemärken? Nä, jag tror inte det.

Nåja, tillbaka till Change. Det är blått med lite metallickänsla och så en ganska svag holografisk effekt. Det bjuds på regnbågar, men ganska diskreta sådana. Fint!


 
 
 
 Pigmenteringen var väldigt bra. Det räcker nästan med ett lager, men jag har två på bilderna. Formulan var mycket bra, lagom tjock och lättkontrollerad. Jag var lite orolig att det skulle missfärga naglarna faktiskt, men borttagningen bjöd inte på några obehagligheter.

Mitt betyg: 3/5

Om ni vill spana in lack från Eat, Sleep, Polish så hittar ni deras shop här! Jag vill absolut testa mer från märket.

Och ja, titta in hos Emelie för fler blå manikyrer!

Eat, Sleep, Polish Change is the first polish I've tried from this indie brand. I got this as a gift in my birthday group on Facebook. So happy for that as I love to try new indies. Change is a deep, saturated blue with a metallic feel to it. It has a fairly subtle holo effect. You get rainbows, but the more discrete kind. Pretty! The formula was great. It's almost a one-coater, but I did two. It's very smooth and easy to work with. I was a bit worried that it might stain, but I experienced no such thing when removing it. I will definitely want to try more from Eat, Sleep, Polish in the future!

8 kommentarer:

  1. Helt underbart! Sådana här lack är jag svag för...
    / Maria

    SvaraRadera
  2. åh vad härligt att du gillar det, det är jättefint på dig!

    SvaraRadera
  3. It is beautiful, and I love the kitty on the label.
    I have been wanting to try this brand, maybe soon I should ;)

    SvaraRadera
  4. Visst är det kul med nya märken! Det här ser riktigt fint ut och jag vill nog också testa Eat, Sleep, Polish :)

    SvaraRadera
  5. Åh, dethär tog nästan andan ur mig. Otroligt vackert!

    SvaraRadera
  6. Vad spännande med ett nytt märke! Det här var jättefint!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!