onsdag 4 november 2015

Indigo Bananas Watercolor Memories

Usch, jag har ingen bra dag i dag. Stressar inför bebisens nedkomst (som ändå förmodligen ligger minst ett par veckor fram i tiden), har drabbats av superjobbig klåda och vår lilla (eh, han är inte så liten längre, men i mina ögon är han en bebis) Ozzy har drabbats av klokapselbrott och fått opereras under eftermiddagen. Men nu struntar jag i alla måsten, nu blir det mys med Ozzy resten av dagen.

Jag passar på att visa er Indigo Bananas Watercolor Memories som släpptes med Mega Chrome Flakies-kollektionen. Det här visar främst gräsgrönt och rosa. Jag har två lager ovanpå ett svart krämlack.

Himla tjusigt, jag upplever dock detta som mindre multikromatiskt än andra lack jag testat från den här kollektionen.



Formulan är mycket bra. Varken tjock eller tunn utan precis lagom. Flakesen sprids ut jämnt över nageln utan ansträngning.

Mitt betyg: 4/5

Jag har fått detta i recensionssyfte från Indigobananas.com.

Indigo Bananas Watercolor Memories was released with the Mega Chrome Flakies collection. It shows mostly grass green and pink. I've layered two coats on top of a black creme.  It's really beautiful, though I do feel it's less multichrome than other polishes I've tried from this collection. The formula was great, neither thick nor thin. Just perfect. I've received this as a pr sample from Indigobananas.com.

8 kommentarer:

  1. Snyggt, men jag är inte helt överförtjust i dom här stora flakies flakisarna om du förstår hur jag menar.

    SvaraRadera
  2. What a beautiful effect the flakies have :)

    SvaraRadera
  3. Jag hade gravidklåda när jag väntade Stora J och jag höll på att bli TOKIG så jag förstår så väl att du har det jobbigt. Smörj smörj och smörj, men det vet du säkert redan.
    Lacket tycker jag sådär om. Gillar färgskiftningarna, men har liksom inte blivit förtjust i flakes den här omgången.

    SvaraRadera
  4. Mja, jag är inte direkt överförtjust i det här lacket! Men det är verkligen annorlunda. Kul att du har hittat något du gillar.
    Hoppas att det fixar sig med klåda, hundens operation ...
    /Maria

    SvaraRadera
  5. Wow vilket fantastiskt lack, grymt snyggt

    SvaraRadera
  6. Ser fint ut! Hoppas att du blir bättre snart och såklart att Ozzy också gör det!

    SvaraRadera
  7. Glöm inte att andas. Hoppas att Ozzy blir bra fort

    SvaraRadera
  8. Glöm inte att andas. Hoppas att Ozzy blir bra fort

    SvaraRadera

Kommentera gärna!