lördag 15 juni 2013

Indigo Bananas Maui

I dag ska jag på nagelbloggsfika hos fina Sminkan. Jag har inte stenkoll på exakt vilka som kommer, men jag tror att Ina på My Nail Polish Online, Jezzica på Little Miss Nailpolish och Annefia på Fialand har sagt att de ska dyka upp.

Det är alltid extra kul att välja nagellack när man vet att man ska träffa tjejer som faktiskt är intresserade på riktigt av vad man har på naglarna. Jag valde Indigo Bananas Maui, ett duokromt lack som skiftar mellan tealblått, turkost och lila på naglarna. Det innehåller dessutom prismatiskt skimmer som glittrar vackert i solen. Tyvärr visade det sig vara ganska svårfotat. Färgskiftningarna syntes bäst i dov belysning och som vi alla vet är det svårt att fota om ljuset inte är bra.








Färgskiftningarna är inte de starkaste jag upplevt, men de är inte så svaga som bilderna antyder heller. Det är tydligt duokromt, men effekten syns bäst i skugga.

Formulan var underbar! Otroligt lättlackad. Jag lade två lager ovanpå ett svart krämlack. Det täcker bra så det är inte nödvändigt att lägga det ovanpå något annat, men ofta ger en svart bas lite mer "oumph" till färgen.

Mitt betyg: 4/5

Jag köpte min flaska från Edgy Polish, där kostar de 130 kr/15 ml.

Indigo Bananas Maui is a duochrome that shifts between teal, turquoise and purple. It also has some prismatic shimmer. I put two very smoooth and easy coats on top of a black creme. It's quite opaque on it's own so you don't need a base, but I often find that a black base gives the color a little more "oumph". 
Maui was difficult to photograph, the color shifting isn't as weak as the pictures suggest.

26 kommentarer:

  1. Vad härligt med de regnbågsfärgade skvättarna, de gav en extra dimension. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du menar det prismatiska skimret? Ja, det gör det lite extra tjusigt!

      Radera
  2. Grymt snyggt, jag älskar färgen!

    SvaraRadera
  3. Vilket fint lack, och vad tråkigt det är att jag inte kunde komma och träffa er så jag kunde få se det på riktigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var tråkigt! Kanske nästa gång? :-)

      Radera
  4. Hoppas ni får kul på fikat! :) Tycker lacket såg riktigt fint ut :) Det är även ett märke jag inte hört så mycket om förut. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var verkligen jättetrevligt! Och jag vill ha mer från Indigo Bananas, jag tycker de har mycket fint!

      Radera
  5. Det ser ju helt fantastiskt ut! Skulle gärna haffa det vid tillfälle :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är värt att skaffa tycker jag!

      Radera
  6. Fantastiskt snyggt och den där fikan gör ju att man önskar man bodde lite närmare huvudstaden!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är alltid så trevligt att träffa nagelbloggskollegor!

      Radera
  7. Jag kan intyga att det här var alldeles underbart irl! Jättetrevligt att träffas Anne! Hoppas det blir fler gånger och snart igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men detsamma, jättekul att träffa dig! :-)

      Radera
  8. Det såg underbart ut på dig och det ser underbart ut på dina bilder :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och det var självklart otroligt roligt att träffa dig igen :)

      Radera
    2. Tack! Och det var roligt att träffas igen!

      Radera
  9. Det var verkligen spektakulärt! Jag kommer nog köpa det jag med efter att ha sett det på dig!

    SvaraRadera
  10. Och det var så klart superkul att se dig igår och alla de andra mysiga tjejerna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var jättekul! Det är verkligen alltid lika mysigt och trevligt!

      Radera
  11. Jag gillar verkligen lacket..
    Vad härligt det låter med bloggfika förresten! Kul koncept!

    SvaraRadera
  12. Tyckte det var superläckert IRL i går! Dessutom var det jättekul att träffas! Det måste vi göra om igen.

    SvaraRadera
  13. Sådär hade jag inte tackat nej till att spendera en lördags eftermiddag/kväll och då syftar jag både till lacket och sällskapet:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är verkligen roligt att träffa nagelbloggskollegor!

      Radera
  14. Vad kul med fika! Lacket ser riktigt snyggt ut! Väldigt vackert.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!