torsdag 17 januari 2013

Depend #348

Mina naglar skivar sig som aldrig förr. Jag slarvar med att vårda de små stackarna just nu nämligen och har gjort det under hela hösten. De får olja max två gånger i veckan. Jag har i alla fall börjat använda Trinds Nail Balsam igen, vi får väl se om det ska göra dem gladare.

Varför babblar jag om detta? Därför att jag nu ämnar bjuda er på bilder av Depend #348, ett varmt korallorange krämlack från vårkollektionen. Och min långfingernagel förstör bilderna. Skämmes, långfingernagel! Och skämmes, Anne, för att du låtit dina naglar förfalla på det här sättet!

Nåja. Varsågoda.




Formulan är något tjock, men lätt att lacka med. Jag körde på tre lager, i ett desperat försök att få långfingernageln att se anständig ut. Ett fruktlöst företag. Två lager hade egentligen räckt.

En härlig, mjuk vårfärg, men jag är inte helt övertygad om att jag klär i den. Eller ibland tycker jag att den är fin på mig, i nästa ögonblick känns färgen för varm för min hudton.

Mitt betyg: 3/5

My nails are in a really poor state right now. Just look att my middle finger nail! It's splitted and sad. I have to use my oil more often and I've also added Trind Nail Balsam to my routine again. 
Anyway, this is Depend #348, a soft coral orange creme. A really nice spring color, but I'm not sure it suits my skin tone. 
The formula was a little thick, but easy to work with. I used three coats, but two is enough.

19 kommentarer:

  1. Korall och jag kommer aldrig att kunna komma överens... det går fasen inte!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar korall i de flesta varianter. :-)

      Radera
  2. Jag och korall brukar inte heller komma överrens. Men det här ser ändå trevligt ut på dina bilder. Fast troligen får jag spader på det om jag testar själv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en fin färg, men inget måste. :-)

      Radera
  3. Den korallnyansen är klockren tycker jag!

    SvaraRadera
  4. Du är inte ensam om nagelproblem. Ändå oljar jag in varje kväll innan jag lackar om. Verkar inte hjälpa. Jag har köpt diskhandskar, redan. Fattar inte varför jag inte gjort det tidigare. Har dessutom börjat knapra B-vitamin. Än så länge ser jag ingen ljusning. :/ Men jag hoppas att B-vitaminet ska kicka in någon gång.

    Lacket är fint. Mysig vårfärg men jag kommer nog inte att köpa det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har hört att B-vitamin tar nästan tre månader för kroppen att ta upp! Men det är väl bara att käka på, så får man sin belöning sen :)

      Radera
    2. Kanske också ska börja knapra b-vitamin. Kan väl inte skada liksom. :-)

      Radera
  5. Mina skivar sig också nu, bara på vintern de gör det. Dumt!
    Men vilken fin och mjuk färg det där är.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mina har alltid haft ovanan att skiva sig, men det blir klart värre på vintern.

      Radera
  6. Fin färg! Somrig!
    Mina naglar mår inte heller så bra just nu... Måste börja äta vitaminer eller nåt... el dricka öl kanske..? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dricka öl är iofs alltid trevligt. :-)

      Radera
  7. Jag fick klippa (orkade inte fila...) ner mina helt idag, och jag hittar inget som hjälper. Använder Scratch nailfood varje gång jag lackar om, men tycker inte att den hjälper när jag har nagellack på. Har nån nåt tips på nåt som naglarna lite mjukare och inte så torra?
    /Veronica

    SvaraRadera
  8. En fråga om Depend 348, kollade på den på Åhléns igår och den är jätteljus? Får inte ihop det med dina bilder på samma färg? Jag älskar färgen på dina bilder, men irl så ser den mest blaskig ut?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm, svårt. Jag tycker färgen på bilderna överensstämmer rätt väl med färgen i min flaska.

      Radera
  9. Jag får kolla igen, men jag är tämligen säker på att jag höll i en 348, men det kan vara fel.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!