tisdag 13 april 2010

China Glaze Four Leaf Clover

Dags för ännu ett lack ur Up & Away-kollektionen. Här ser ni China Glaze Four Leaf Clover. Lacket är inte alls så turkost som det ser ut på bilderna, utan det är ett grönt, väldigt "bright" lack. Det var helt omöjligt att fotografera så tyvärr är ingen av bilderna överensstämmande med verkligheten.

Jag älskar verkligen den här färgen, det kan mycket väl bli den här sommarens favoritlack. Jag äger inget lack som ser ut som det här sedan tidigare.



Med blixt:

Formulan var bra och orsakade inga svårigheter. Två lager räcker för full täckning.

Mitt betyg: 5/5

Sambons kommentar:
"Det här är nog det snyggaste gröna lack du har visat mig."

8 kommentarer:

  1. Hej! tänkte bara fråga vilken remover du använder... du som byter färg så ofta måste ju ha hittat nåt som e snällt mot naglarna

    /L

    SvaraRadera
  2. Coolt! På bilderna skulle man kunna tro att det är Custom Kicks från "Kicks"-kollektionen. Kan tänka mig att det är riktigt snyggt irl. :) Själv har jag just nu ett galet, lysande grönt lack på naglarna. Har inte fotat det än men kan tänka mig att det blir svårt att få fram den exakta färgen.

    SvaraRadera
  3. Det verkar som blågröna cremelack och korallfärgade krämlack är de svåraste att få ett bra foto av- åtminstone så att det återger färgen korrekt. Kul att höra att din sambo är frisk nog att kommentera igen ;-)

    SvaraRadera
  4. Badbomben: Ja, det är såå snyggt!

    Anonym: Jag använder ingen flashig remover, utan Gripens acetonfria som jag köper på Ica. Jag försöker hinna med att olja in dem varje dag som kompensation. Men mina naglar är långt ifrån perfekta. I perioder strejkar de helt. :-)

    Pamsan: Ja, det ser faktiskt ut som Custom Kicks, men i verkligheten skiljer de sig rätt mycket åt i färgen. Lysande grönt låter kul, hoppas du visar det i bloggen! :-)

    Veronica: Ja, jag hade ju läst att andra bloggare haft problem med att fånga Four Leaf Clover på bild, men hoppades att jag skulle lyckas i alla fall. Men icke. :-)

    SvaraRadera
  5. Hej.
    Jag har en liten fråga till dig i egenskap av nagelexpert, i min bok i alla fall :) Jag älskar också nagellack och byter färg mest hela tiden. Men jag avskyr att det tar så hemskt lång tid innan lacket blir hårt. Ju fler lager desto större möjlighet att jag råkar köra in handen i något och får fula jack i lacket. Har du något bra knep för att få det torrt fort?

    SvaraRadera
  6. Anonym: Jag tycker du ska investera i ett snabbtorkande överlack, till exempel Seche Vite. Finns att köpa på Eleven.se bland annat. Funkar hur bra som helst!

    SvaraRadera
  7. Läckert! Ser fint ut som bara den! Har inte beställt det än dock. Blir väl nu efter dina bilder...

    SvaraRadera

Kommentera gärna!