lördag 27 maj 2017

Depend 7Day - Glow Show Neon Matte

Den riktigt varma och härliga våren dröjde, men äntligen är det soligt och varmt! Jag älskar det, framför allt att kunna gå ut i bara en klänning och slippa tänka på att klä sig varmt. Med solen kom även lusten att bära riktigt somriga färger. Igår lackade jag om till Depend 7Day - Glow Show Neon Matte från kollektionen Neon Attitude. Neonlysande orange med helmatt finish. Jag älskar det! 




Neonlack är ju ofta lite knepiga att lacka med och så kan även matta lack vara. Glow Show Neon Matte har dock riktigt trevliga egenskaper. Jag behövde tre lager för att det skulle täcka helt, men det var tre lätta lager i alla fall.

Mitt betyg: 5/5

Depend 7Day - Glow Show Neon Matte is part of the Neon Attitude collection. This is a super bright orange neon with a matte finish. I love it! The color, the finish - everything about this polish makes me happy! Neons (and mattes as well) tend to be a little difficult to apply, but Glow Show Neon Matte has no application issues. I did need three coats for it to cover completely, but except for that it' s perfect.  

2 kommentarer:

  1. Det här är så fint! Och finishen alltså, så snygg!

    SvaraRadera
  2. Oh wow this is so bright and pretty! I love sunshine shades such as this one!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!