onsdag 29 mars 2017

Native War Paints - My Favorite Copper Sweater

Wohoo! Jag är med på Karins gröna onsdag. Minsann. Det var verkligen inte igår. 

Mitt bidrag är Native War Paints - My Favorite Copper Sweater från senaste kollektionen Copper Penny. Jag är ju oerhört svag för Native War Paints skimmerlack, de gör dem så bra! My Favorite Copper Sweater är inget undantag, det rör sig om en halvmörk, blåtonad grön med kopparfärgat skimmer. Och när jag skriver blåtonad grön menar jag att den rör sig i gränslandet mellan grönt och blått. Jag vill inte kalla den teal eftersom teal i min bok drar ännu mer åt blått. Men andra kan definiera den färgen annorlunda förstås.

Formulan var trevlig och lättlackad på alla vis. Hade jag lackat något tjockare lager hade det räckt med två lager, men nu blev det tre.

Mitt betyg: 4/5

Jag är verkligen hemskt förtjust i detta, jag har inget som liknar det sedan tidigare.

Native War Paints - My Favorite Copper Sweater is part of their latest collection Copper Penny. It's a blue-toned green with gorgeous copper shimmer. So pretty, I just love it! The formula was great, very smooth and easy to polish with. I did three coats, but could have gotten away with two if I had done thicker coats.

18 kommentarer:

  1. Jag brukar sortera teal under tealgrön och tealblå, denna skulle jag nog kalla för tealgrön. Snygg oavsett!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju helt rimligt. Och jag brukar nog göra det i huvudet, men av någon anledning så tänker jag alltid tealblå när jag skriver teal. :-)

      Radera
  2. Svar
    1. Ja, visst är det! Jag är så svag för kontrasterande skimmer. :-)

      Radera
  3. Åh... vad snyggt! En riktig läckerbit.
    / Maria

    SvaraRadera
  4. Jag skulle kalla den mörkt ärggrön. Coolt med kopparskimret i, det ger lite liv i det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag älskar ju lack med kontrasterande skimmer!

      Radera
  5. Kanonfint, kontrasten med det kopparfärgade skimret är ögonfröjd!

    SvaraRadera
  6. superläckert!!!måste testa min snart!!=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, bara gör't! Du lär inte bli besviken. :-)

      Radera
  7. Svar
    1. Ja, visst är det snyggt! Älskar skimmerlacken från NWP. :-)

      Radera

Kommentera gärna!