måndag 8 maj 2017

China Glaze - Don't Teal My Vibe

China Glaze Don't Teal My Vibe är ett blågrönt metalliclack. Färgen är en sån där som är himla svår att fånga, kameran blir alldeles förvirrad och får liksom inte till det. Nåja, det är hur som helst en riktig skönhet, mycket vackrare i verkligheten än på mina bilder. 



Formulan var något rinnig och jag behövde tre lager för att det skulle täcka helt.

Mitt betyg: 4/5

China Glaze Don't Teal My Vibe is a blue-green metallic. It's one of those colors that many cameras have a problem capturing. Anyway, it's beautiful. Much more stunning in real life than in my pictures. The formula was a little runny and I needed three coats to make it opaque. 

5 kommentarer:

  1. I hadn't seen this one before, it is so beautiful!

    SvaraRadera
    Svar
    1. I agree, I liked it even more on my nails than in the bottle! :-)

      Radera
  2. Jättefin färg (säkert oxå irl), men finishen alltså... frost är inte fint alls, tycker jag! Fast har hört att det är retro och därför kommit tillbaka.P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vissa märken har släppt lite frost-lack. Konstigt, inte många som gillar det. Dock skulle jag inte kategorisera denna som frost utan som metallic. Hade det varit frost hade den inte gått hem hos mig. :-)

      Radera
  3. Jag tycker detta ser fint ut, tänkte inte heller på frost när jag såg den. Har inte testat den ännu men snart så:)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!